Två veckor kvar

Till vadå undrar ni säkert. Jo, det är nämligen bara två veckor kvar tills jag byter jobb. Eller, jag slutar på mitt nuvarande jobb om två veckor. Därefter är jag faktiskt ledig en vecka för att sedan börja mitt nya jobb. Tiden har verkligen gått fort nu det senaste! Jag tittade i vår kalender på jobbet i måndags för att lägga upp en planering över min tid som är kvar, och tänkte då att det var runt fyra-fem veckor kvar. Ni kan ju förstå att jag blev mäkta förvånad när jag insåg att det bara var TVÅ veckor kvar!!! HJÄLP! Nu börjar jag bli stressad på riktigt och känner att paniken snart kommer. Det är otroligt mycket som behövs göras nu dessa veckor och jag måste nog inse att allt inte kommer hinnas med. Jag har tre utvecklingssamtal kvar varav ett bokat till imorgon. De andra två får jag klämma in någon gång då det finns en lucka. Vi ska ha drop-in-avslutningsfika och projektavslutning nästa måndag (min sista långa måndag på ett bra tag framöver). Vår utvärdering ska bli färdig, dock ska den in den 7/6 så för min del gäller det mest att göra förarbetet. Jag ska även hinna med att rensa bland mina grejer. Ta avsked av föräldrar och alla goa barn :( Det kommer bli superjobbigt, det vet jag. När man träffar barnen varje dag, fem dagar i veckan, så kommer man dem otroligt nära och det kommer bli jobbigt att inte längre vara en del av deras liv. Men de går vidare, jag går vidare. Sådant är livet.
 
Det är inte bara mycket att göra på jobbet, utan även i livet i största allmänhet. På fredag är det dags för konsert!!! Mamma och jag ska visa vad vi lärt oss i gospelkören :) Haha, det kommer bli nervöst men samtidigt roligt! Klädkoden som är vald är helvitt med gröna detaljer. Jag äger inga vita byxor eller vit kjol, så jag kommer ha ljusa jeans och så en vitt topp till det. Det får duga :) Får hoppas att mina ben inte syns med andra ord.
 
På lördag händer det roliga grejer minsann - jag ska på min allra första möhippa!!! Det ska bli spännande!!! Jag får berätta mer om det när den är över :)
 
Vår Japan-resa närmar sig också med stormsteg! Vi har bokat hotell för de första dagarna i Tokyo, idag ska vi även boka hotell för några dagar i Kyoto. Det blir rätt många dagar i Kyoto eftersom vi har tänkt att åka på flera dagsutflykter till närliggande städer därifrån. Så Kyoto blir en bra bas så att säga. :)
 
Idag har jag haft sådan enorm huvudvärk hela dagen, vaknade till och med inatt av det, så jag tänkte det skulle hjälpa med en promenad. Så jag gick ut på en lång härlig promenad och kom till Hisingsparken och Slätta Damm och sedan hem igen. Härligt var det minsann, men huvudvärken är fortfarande kvar. Tråkigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0