Intensivt men roligt

Veckan har hittills gått ruskigt fort och jag har haft inplanerade saker varje dag vilket ju nästan har ökat på takten. I måndags jobbade vi inte till 19.00 som vi brukar utan till 17.30 och då passade jag på att ta en fika med en kompis/kollega som nyss slutat på jobbet. Mycket trevligt! Vi pratade mest bröllop och framtidsplaner vilket alltid är intressant :)
 
I tisdags efter jobbet träffade jag mina nya kollegor från mitt nya jobb. Jag har nämligen sagt upp mig från jobbet där jag jobbar nu, och kommer att byta till ett annat i början på juni. Så dessa nya kollegor umgicks jag med i tisdags kväll då vi var på Stora Teatern och såg en turkisk konsert kan man säga. Sound Of Love hette den och var ganska intressant med blandade inslag som kalligrafi, sång och Dervishdans. Intressant kväll :) Och kul att umgås med de nya kollegorna!
 
I onsdags var jag tidig och efter jobbet åkte jag till stan. Kikade lite i affärer innan det var dags för mitt frisörbesök. Jag toppade litegrann för att fräscha upp håret så nu känns det rätt så fräscht igen :) När håret var fräscht mötte jag Micael på stan och först köpte han ett par byxor på Dressmann. Därefter gick vi till saluhallen och åt lite mat på Amanda Bomans bistro. Mysigt och gott! Vi ville inte riktigt åka hem direkt när vi var mätta, så vi gick därför till Dubliners där Micael tog ett glas rött och jag tog en Morgans och cola. En väldigt mysig spontandejt blev det den onsdagen :) Jag tycker det är viktigt att göra sådana där mysiga saker då och då så man får tid att umgås och prata. Det är viktigt i en relation.
 
Innan jobbet i torsdags åkte jag till företagshälsovården. Jag har nämligen börjat känna av ljudkänslighet och lite tjut i öronen så därför hade jag en tid hos läkaren där. Jag gjorde hörseltest som visade att hörseln var bra! :) Läkaren rekommenderade hörselskydd som jag ska använda på jobbet. Dessa skydd tar bort det mesta av "runtomkringljudet" och släpper endast igenom tal. Skydden skulle hon skicka hem till mig så jag hoppas de kommer snart.
Efter detta åkte jag till jobbet såklart. Det blev en ganska kort arbetsdag för klockan 14.00 varannan torsdag åker jag iväg till min utbildning i Reggio Emilia. Detta även denna torsdag. Det blev en rolig kurskväll där vi diskuterade skillnaden på lärprocesser och estetiska lärprocesser. Vi fick även gestalta våra diskussioner med hjälp av lera. Kul!
När kursen var över tog jag vagnen till stan för ett möte med en kompis till en kompis. Vi spånar nämligen lite på en möhippa så det var kul att prata igenom lite idéer och tankar sådär. Jag hoppas att vi får till något bra :)
 
Igår var det äntligen fredag och detta firade jag genom att åka in till stan och ta en fika med två kompisar/gamla kollegor som slutat (en av dem var hon från i måndags). Vi fikade på Evas Paley i några trevliga timmar innan vi begav oss hemåt. Det är alltid kul att umgås utanför jobbet sådär. Och det är alltid kul när kollegor blir till bra vänner som man trivs att umgås med. Härligt!
 
Och idag är det då lördag. Och jag har varit otroligt seg hela dagen. Inte gjort något vettigt alls. Men jag gjorde så mycket vettigt i veckan att jag nu kan unna mig lite avslappning :) Haha. Vi ska tvätta om en halvtimma så det är planerna för dagen. Samt göra en god fiskgryta med torsk, lax och så saffran och lite annat gott :) MUMS! Så jag tror det blir en bra lördag trots inga spektakulära planer.
 
Imorgon tänkte jag kanske träna lite på gymmet. Jag får se. På eftermiddagen ska vi passa Micaels pappas två hundar. Vi tänker tar en långpromenad med dem som vi brukar så det ska bli härligt! :)
 
Det är min vecka det. Har ni gjort något trevligt? :)
 
Snart är det semester också och vi har börjat spåna lite på resor. Vi vill gärna göra en lite längre resa på cirka 2,5 till 3 veckor och har länge velat åka till Japan så det lutar åt att det blir dit vi åker i år :) Hade blivit underbart! Micael fyller 30 år också så det firas isåfall när vi är där :) Och så blir det att vi firar vår förlovningsdag (fyra år i år:)) där också :) Kommer bli magiskt!
 
Ha nu en underbar lördag!!! Kram på er.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0