Längtan

En vecka återstår. En veckas arbete för att därefter njuta av en underbar ledighet. Det ska bli så otroligt skönt. Och självklart spännande, då vi ju faktiskt kommer att spendera ledigheten på annan plats än här hemma. Japan blir platsen. Där kommer vi ha det underbart, det är jag säker på. Nu väntar en vecka av förberedelser: tandläkarbesök, läkarbesök, växla in pengar, bestämma vilka böcker jag ska ha med på resan (roligt!), packa, tvätta kläder, städa här hemma och därefter ge oss av antar jag :) SPÄNNANDE!
 
Idag efter jobbet besökte jag mitt gamla jobb. Det var lite märkligt att komma dit igen, lite pirrigt faktiskt. Men oj så roligt det var att träffa barnen igen och få massa kramar och gos från dem :) Och även att träffa mina gamla kollegor såklart och prata med dem. Det var roligt att vara där igen, det var det. Det är aldrig lätt att lämna ett arbete och börja på ett annat. Men ibland måste man ta det beslutet för att kunna växa som människa tror jag. Det känns skönt att ha tagit det beslutet. I och med mitt nya jobb har jag mycket mer ansvar och alltså större utvecklingsmöjligheter, vilket ju är spännande. Men självklart tänker jag ofta på mitt gamla jobb, på barnen och hur det går för dem. Konstigt vore väl annat?
 
På tal om mitt gamla jobb så ska vi faktiskt träffas allihop från stora- och småavdelningen nu på fredag och gå ut och äta. Det är jag och en till som har slutat och två som kommer att sluta samt alla som är kvar så vi blir ett gäng på tio personer så det ska bli väldigt kul. Det lutar åt att vi går till något tapas-ställe. MUMS! :)
 
Nu ska jag snart sova, är rätt så trött. Imorgon blir en spännande dag tror jag! Efter jobbet ska vi åka och kolla på en potientiell lokal för vår stora dag. Vi ska få lite prisförslag och menyförslag och annat. SPÄNNANDE minst sagt! :)
 
Ta hand om er. Godnatt.
Trackback
RSS 2.0