Hotellbokning är min passion idag

Åh, vad det är roligt att boka hotell! Jag tycker faktiskt att det är superroligt att leta hotell, drömma sig bort, klicka på "boka" och därefter bli längtansfull och exalterad inför resan som väntar! Dagen till ära har ägnats åt att boka hotell i Kyoto, där vi kommer vara i tio nätter sammanlagt. Vi kommer att bo på tre olika hotell i staden; först fyra nätter på ett hotell som ligger nära tågstationen, därefter fyra nätter på ett annat hotell mer i smeten och till sist två nätter på ett mysigt ryokan (gästhus/värdshus). Vi tänker oss att det är smidigt att bo nära tågstationen de första dagarna då vi kommer att ge oss ut på dagsutflykter till närliggande städer/platser för att kunna uppleva så mycket som möjligt av vad Japan har att erbjuda :) Bland annat kommer vi att besöka ett té-plantage där vi får se hur det går till vid skörd samt smaka olika slags téer :) Detta ser jag fram emot hur mycket som helst! Hoppas bara att vi hittar dit, det ligger ju trots allt ganska lantligt och ingen av oss talar japanska... Vi kommer även åka till flera närliggande städer, så Kyoto är en väldigt bra utgångspunkt. Åh, den här resan kommer bli såå himla spännande! Jag längtar hur mycket som helst! MEN, det är fortfarande en del saker som måste fixas innan vi reser:
  • Boka hotell för våra sista dagar i Tokyo
  • Skaffa ytterligare en resväska
  • Köpa "bra att ha med sig-grejer" som tvättmedelsblad och så vidare
  • Läsa på lite mer om VAD vi vill se när vi väl är på plats (vad som inte får missas och så)
Annars är det väl bara att längta och drömma sig bort :) Och kanske lära sig några fraser på japanska :)
 
Idag är det ju Sveriges nationaldag och jag kan väl inte direkt påstå att vi har firat den nämnvärt, men vi unnade oss en lång sovmorgon och därefter en tur till Frölunda Torg. Där köpte jag strumpbyxor som jag ska ha på bröllopen som är imorgon och nästa helg, en bröllopspresent samt en förvaringslåda. Därefter åkte vi hem och bokade hotell (det tar ett bra tag att välja ut vilka hotell en vill bo på). Och nu är kvällen redan här. Tiden går fort.
 
Imorgon är det som sagt dags för bröllop. Det första av årets två. Det ska bli spännande och roligt och jag hoppas på lite soligare väder än vad det har varit idag.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angela

Soovin Teile väga ilusat Jaapani reisi! Nii tore! Jään juba fotosid ootama! :)

2014-06-07 @ 08:26:17
Postat av: Angela

Soovin Teile väga ilusat jaapani reisi! See on nii tore, et nii kaugele lähete!!!

2014-06-07 @ 09:17:27
Postat av: Angela

Soovin Teile väga ilusat ja toredat Jaapani reisi. Nii äge, et lähete!!!

2014-06-08 @ 20:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0