Tecken som stöd

Varje tisdagkväll efter jobbet går jag på en kurs i TAKK (Tecken som stöd). Denna kurs håller dock bara på i sex veckor och de första två gångerna har gått superfort. Det har verkligen varit till stor hjälp att jag läste teckenspråk på gymnasiet. Mycket har jag dessvärre glömt bort, men mycket finns kvar i minnet också!

Vi arbetar ju mycket med tecken på jobbet vilket är så himla bra! Och roligt! Så den här kursen är givande och bra på alla sätt, trots att det är lite småsegt att ha ännu en kvällskurs på gång utöver Reggio Emilia-kursen som är varannan torsdagskväll fram till maj nästa år. Men det är bra med kurser så att hjärnan håller igång. :)

I skrivande stund är Micael och jag uppe i en budgivning på ett fint radhus som verkligen skulle passa oss helt perfekt. Budgivningen fortsätter troligtvis imorgon så vi får se hur det går. Man ska ju inte ta ut något i förskott!


Nu ska jag snart sova. Upp tidigt imorgon.

Ikväll åt vi ugnsvarma äpplen med kanel samt turkisk yoghurt blandad med lite agavesirap. Mycket gott!!
Ha en god natt mina vänner. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0