Nu är jag här igen :)

Oj, det var längesen jag skrev här på bloggen nu. Jag har haft fullt upp och samtidigt ingen ork. Men idag har jag tid och ork :) Hur har ni det? Hösten har kommit och det gillar jag. Hösten är en mysig och fin tid. Jag tror att jag trivs bäst under hösten. Lite kyligare väder, allt är mycket mysigare och man kan med gott samvete spendera en hel söndag i soffan med flera koppar té, tända ljus och mysiga filtar :) Härligt tycker jag.
 
Jag har nu varit 25 år i cirka 3 veckor tror jag. Jag trivs som 25! Det känns som en väldigt bra ålder. Alldeles lagom sådär. Hoppas känslan håller i sig länge :)
 
Igår hade jag en riktig hemmafru-dag. Vi började med att tvätta på förmiddagen. Därefter var Micael tvungen att jobba några timmar, så jag höll mig i köket där jag bakade bröd (nyttigt bröd utan jäsning) och gjorde lasagne i långpanna (perfekt till våra lunchlådor!) Vi avslutade lördagen i soffan, där vi åt den nygjorda lasagnen samt tittade på en film: Eurotrip (väldigt rolig!). En bra lördag helt enkelt. Lugn och skön och det kändes som jag kom ikapp lite. Har känt det nu ett tag att jag inte riktigt hängt med i livets tempo, att jag hela tiden legat steget bakom. Men nu har vi en städad lägenhet, ingen tvätthög, massa lunchlådor, hembakt bröd och så vidare och det känns som jag är lite mer i fas igen. Det är en skön känsla! Har verkligen saknat att stå i köket och baka och laga mat och sådant. Ett tag hade jag ingen motivation eller lust alls. Men nu är lusten tillbaks vilket är kul :)
 
Idag har vi varit en sväng på Frölunda Torg samt Sisjön och 421. Vi skulle byta en kavaj som varit trasig och vi har flängt fram och tillbaks hur många gånger som helst, men idag lyckades vi få en helt ny som fanns på 421. Så först alltså till Frölunda Torg. Därefter till Sisjön. Hämta kavajen (som var hel denna gång). Vi hittade även skor inne på Skopunkten. Jag hittade ett par varma att ha på jobbet när vi är ute och ett par höstboots att ha till vardags. Micael hittade också ett par höstskor. Så alltså, vi är nöjda :)
 
Imorgon är det måndag igen. Helgerna går så otroligt fort. Och vardagarna också! Tiden bara rusar iväg. Vad händer den här veckan då? För min del blir det jobb, träning (har bokat två BodyCombat-pass), packa inför min lilla trip till Norge och därefter åka till Norge. :) Blir nog en bra vecka som vi har framför oss.
 
Hoppas ni mår bra! Fortsätt njut av söndagen! Kram till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0