Hasseludden, Yasuragi

Jag fick en underbar present när jag fyllde 25 av världens bästa kille, pojkvän och sambo. På lördagsmorgonen den 29/9 satte vi oss i bilen och den förklaring jag hade fått var att vi skulle åka 5-6 timmar, lite norrut. Jag började ana vart vi skulle, men var inte helt säker. Vi åkte i världens oväder, det vräkte ner så att vi nästan inte såg något alls. Men vi kom fram. Fram till vadå kanske ni nu undrar. Jo, fram till Hasseluddens spa, Yasuragi!!!!!!!!! Wow, säger jag bara. Vilket ställe. Vilken fantastiskt otroligt underbar plats.
 
Vi checkade in och precis därefter hade Micael bokat in en behandling till sig själv: Fiskspa.
 
 
 
Denna behandling visste Micael att jag inte ville ha. Jag är alldeles för kittlig för att låta småfiskar äta från mina fötter. :) Men han tyckte det var en rolig upplevelse och gör man det regelbundet så blir nog fötterna väldigt mjuka och lena tror jag. Och fiskarna blir mätta :)
 
Efter behandlingen gick vi på sushiskola.
 
 
En timmes undervisning där vi fick veta lite mer om sushi samt även testa på att göra egen :)
 
 
 
En väldigt rolig och intressant timme måste jag säga! Vår sushibitar blev väl inte världens vackraste, men de smakade faktiskt gott! :)
 
Efter sushiupplevelsen var det dags för några timmars bad.
 
 
Här är de varma bassängerna. Helt underbart var det att ligga där och bara njuta. Så hett vatten och rätt kyligt i luften - perfekt!
 
Detta var inomhusbassängen. Kallare vatten, varmare luft.
 
Tvagningsstället. Det fanns inga duschar, utan man tvättade sig här. På äkta japanskt vis.
 
Efter några timmars avkopplande bad och bastu, var det dags för fyrarätters på en av restaurangen.
Min goda varmrätt. Underbart gott.
 
Mumsig dessert. Vit chokladmousee på en bärkaka. Mums!
 
Såhär glad och nöjd är man på Hasseludden :)
 
På söndagen var det dags för min behandling: Ansiktsbehandling!!! :) Min livs första ansiktsbehandling. Och ojojoj, vad det var härligt! Jag fick verkligen mersmak och vill bara göra det igen - snart! Det kändes så otroligt lyxigt och verkligen avkopplande. Ja, det var härligt var det! :)
 
En otroligt mysig helg på Yasuragi fick vi. Verkligen underbara dagar. En sådan underbar present! Jag vill tillbaks snart igen!!! Får ni chans att åka dit - gör det! Ni kommer inte ångra er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0