Sega måndag

Åh, vad jag längtar efter min examen! Jag längtar efter att slippa allt plugg. Jag längtar efter att få börja jobba. Tre och ett halvt år med prestationsångest, krav, virriga lärare och ett ostrukturerat universitet. Snart är det över. Känns helt otroligt underbart! Nu börjar snart ett liv med andra krav, andra prestationer och mycket annat som säkert är tungt och tråkigt och jobbigt och roligt och härligt och skoj och underbart också. Och det bästa av allt: inget plugg. Känslan att faktiskt vara LEDIG när man kommer hem efter en lång dag. Låter som en ljuv dröm i mina öron. Åh, det ska bli härligt med en examen!

Just denna måndag sitter jag och skriver på mitt PM. Det går sakta med säkert framåt. Börjar bli lite stressad, då jag nyss insåg att jag faktiskt bara har idag och imorgon på mig att dels skriva detta PM men också att göra en PowerPoint på. Jag hade räknat med onsdagen också, men då ska jag jobba. Och imorgon ska jag även till frisören. Hoppas jag blir klar... PowerPointen borde gå rätt fort att göra... Och texten är ju snart klar. Jag klarar mig nog :)

Helgen var extremt lugn. Jag pluggade lite. Vi tog långpromenader. Besökte systeryster med familj igår kväll. Tvättade kläder. Och sov en massa. Försökte bli helt frisk från min lilla förkylning, men icke. Idag är halsen ännu inte helt bra och jag har börjat få lite hosta... What to do, what to do?

Hoppas ni mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0