Island

 
 
Äntligen kan jag visa er några bilder från Island :) Jag förde nyss över bilderna från mobilen till datorn :)
 
Här är Hallgrimskyrkan som man ser nästan oavsett var man befinner sig i Reykjavik.
 
Underbara Blå Lagunen :)
 
I vattnet fanns det lerinpackning som man kunde smörja in sig med. Perfekt peeling :) Vattnet var 36-40 grader varmt och på vissa ställen även ännu varmare!!!
 
Reykjavik city :) Mysig och underbar liten stad!
 
En dag red vi på islandshästar. Det var en skräckfylld men ändå rolig upplevelse.
 
Jag och min häst kom sist av alla. Antagligen en kombination av att hästen var rätt långsam och att jag inte ville att den skulle gå snabbare... Haha. Perfekt kombination!
 
En geysir som sprutar hett vatten. Väldigt häftigt att uppleva!
 
En smarrig fika :)
 
Enormt stora bilar var ingen ovanlig syn på vägarna.
 
Gullfoss vattenfall. Mäktigt!
 
Ja... Island var helt underbart. Och jag vill jättegärna tillbaka! Snart... :) Vädret var lite kyligt med någon regnskur varje dag. Ibland sken solen på oss också och det var härligt. Hotellet vi bodde på var fint och rent och mysigt och bra placerat och hade god frukost. Fosshotel Lind hette det.
Jag rekommenderar verkligen alla att åka till Island. Vill ni se något utöver det vanliga och andas otroligt frisk luft så är Island stället att åka till! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0