Kärleksmums



Kärleksmums :) Istället för kokos (som jag varken gillar eller hade hemma) blev det pärlsocker och hjärtströssel :)

Jag har bakat väldigt mycket det senaste, det kanske ni har märkt. Men med en bra ugn så går det ju så fort och är så roligt :) Vi märkte verkligen det igår när vi gjorde lax i ugnen till middag. Det gick så otroligt fort och blev klart på nolltid! Det är sådan skillnad mot hur det var innan. Vår gamla ugn tycker jag inte kunde klassas som en ugn. Den var kass!

Jag bakar för att det är roligt. Och för att det gör mig lugn. Och harmonisk. Jag slappnar av när jag vispar ihop en smet och när jag sedan ser hur smeten blir till ett konstverk inne i ugnen. Tycker det är fantastiskt faktiskt. Sen kan man ju inte komma ifrån att hembakat är extremt gott också :)
Jag vågade mig på att göra morotsfrallor i lördags och de blev goda minsann! Jag vill gärna utveckla mitt brödbak och göra limpor och annat smarrigt! :)
Och nej. Jag äter inte upp allt jag bakar. Hela frysen är full istället :) Haha. Perfekt att ha när man ska bort någonstans eller om man ska bjuda hem folk. Några bakverk har jag fryst ner och tänker ta fram då jag fyller år och ska ha lite kalas här hemma. Men ja. Jag provsmakar alltid allt jag bakat :) Såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0