Utforska världen

Sådär ja. Kvällen har kommit och jag kan äntligen stryka några saker från listan:

  • Skriva på B-uppsatsen
  • Ringa två viktiga samtal
  • Gå ner till min lägenhet och kolla läget och damma några hyllor
  • Handla lite grejer på Willys
  • Tömma det sista ur mitt källarförråd ihop med Micael i eftermiddag
  • Kolla igenom B-uppsatsen lite mer ikväll
  • Laga någon lunch
  • Laga någon middag
  • Boka vår resa :)


    Källarförrådet är numera tomt sånär som på originaldörrarna (dessa ska alltid följa med lägenheten, så de får ligga kvar). Det blev bara två vändor vilket var skönt. Men dock två tunga vändor - mina armar skakade efteråt och gör fortfarande. Det är även dammat inne i lägenheten på vissa hyllor och skåp i köket där jag ansåg att det behövdes. När det kommer till städning är jag en perfektionist. Minsta lilla dammkorn gör mig sååå irriterad så allt måste såklart bort. Men nu känns det otroligt skönt. På torsdag kan jag överlämna den med gott samvete - underbart!
    Lunch blev idag falukorv, zucchini, paprika och omelett-röra. Detta blir även lunchlåda imorgon också :)
    Middag blev egenfångad Makrill med keso, ruccolasallad och pesto. Gott. Jag har aldrig tyckt om makrill innan, men det smakade faktiskt helt okej. Är kanske inte lika kräsen längre...?

    Och det viktigaste av allt för dagen (faktiskt!): VI HAR BOKAT VÅR RESA!!!! Vi ska åka till Irland, närmare bestämt Dublin! Sååå himla spännande! Ingen av oss har varit där tidigare så det ska bli underbart mysigt att utforska staden tillsammans! :) Vi har även tänkt ta en dagsutflykt till Galway - ser otroligt vackert ut! Vacker natur :) Man ska ha något att se fram emot och detta om något är väl verkligen en morot?? En morot som får en att kämpa i skolan så bra det går. Försöka prestera så bra som möjligt. Man måste belöna sig med något tycker jag och en resa är ju den bästa belöningen! :) WIIIHOOOO!

    Som ni ser på listan så har jag några punkter kvar... Texten ska skrivas klart. Jag har gjort några andra delar på texten under dagen men nu måste jag få klart den "riktiga" delen. Nu sätter jag igång! Hejhej så länge!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Den kombinationen,Makrill Pesto och Ruccola Låter väldigt spännande var det verkligen gott jag glömde vist keson.Gick det att äta FÖRLÅT??? FÖRLÅT mig.Mycket intressant måste jag nog säga,trevligt att ni ska till IRLAND,puss,TACK FÖR I KVÄLL.

2011-10-23 @ 19:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0