Godmorgon denna tisdag

Vi har en regnig tisdag här i Göteborg idag. Mörk och regnig. Höstlig.
Jag har några saker inplanerade idag:

  • Skriva på B-uppsatsen
  • Ringa två viktiga samtal
  • Gå ner till min lägenhet och kolla läget och damma några hyllor
  • Handla lite grejer på Willys
  • Tömma det sista ur mitt källarförråd ihop med Micael i eftermiddag
  • Kolla igenom B-uppsatsen lite mer ikväll
  • Laga någon lunch
  • Laga någon middag
  • Boka vår resa :)

Jag måste erkänna att det sista på listan är det som är det roligaste. Såklart. Det andra är ju mindre roliga saker.
Jo, resan alltså. Vi har tänkt åka iväg några dagar inom en framtid och nu har vi hittat ett bra hotell som verkar trevligt. Vi har även hittat bra flygresor så vi slår nog till ikväll med att boka! Spännande! :) :) Jag älskar det här förstadiet innan en resa. Allt med planering och hotelletning och sevärdhetsletning (trots att varken Micael eller jag är några sevärdhetsfantaster) och stadskollande osv osv. Det är roligt och mysigt tycker jag. Förstadiet är ju också en del av själva resan. Då menar jag inte planering in i minsta detalj. Men att kolla upp vilket område hotellet ligger i, vad som finns runtomkring, ungefär hur stor staden är så man vet på ett ungefär hur mycket man hinner med och så. Jag tycker det är skitkul! :) Vi har även tänkt ta en dagstur en bit utanför staden, så då är det ju käckt att ha relativt nära till tågstation och så :) Och det verkar det vara :)
Jag berättar mer om det här när allt väl är klart. Men ni kanske vill gissa på vilket resmål det gäller?? :) Skriv gärna en kommentar med er gissning, så får vi se om ni kan lista ut det. (Inte för att jag givit några ledtrådar eller så, men ja... det kan ju bli en vild gissning :)).

Nu måste jag börja skriva på texten. Ta tag i ansvaret. Puss och kram till er.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0