REGN

Idag verkligen vräker det ner ute. Mysigt, men trist. Jag ska iväg och busa och leka med lilla söta underbara W och hennes pappa om några timmar. Det ser jag fram emot :)

Igår bakade jag en massa småkakor. Jag gjorde Chokladkolakakor och Brysselkex. De första blev väldigt goda, lite söta med mycket smak av choklad. De andra blev nästan två olika slags kakor. Första plåten blev väldigt ljusa och nu när de kallnat så är de lite mjuka i mitten (med andra ord var jag alldeles för snabb med att ta ut dem ur ugnen). Andra plåten blev däremot superfina och supergoda! Det var längesen jag bakade småkakor sådär, men det är väldigt kul och går ju så väldigt fort! Och det blir ju såå gott sedan också :) '


Chokladkolakakorna innan gräddning.


Och efter gräddning :)


Brysselkexen innan gräddning :)


Första plåten - den jag var alldeles för snabb med...


Andra plåten - dessa är jag väldigt nöjd med :)

Det är så otroligt kul att äntligen kunna baka i en riktig ugn. Den vi hade innan var inte riktigt klok. Helkass. Därför njuter jag för fullt just nu av att kunna baka baka och baka ännu mer. Livskvalitét!




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Åh så goda kakor, vad kul med en fungerande spis! fin var den också ju! :) Du är så duktig, cupcake nästa? :D

2011-08-21 @ 20:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0