Januari har börjat

Hej på er.

Hoppas året har startat bra? :) Hade ni en kul nyår? Mitt år har startat väldigt bra, jag tycker tiden bara rusar fram! Nyårsafton var lugn och trevlig och mysig och bra! Vi var hemma hos Johanna, Mattias och Wilma och åt god trerätters middag och spelade spel och hade det bra :) Superperfekt nyårsafton :) Tack för allt :)
Och januari ja. Redan den 10:e idag. Skolan har börjat igen. Har varit där två dagar denna vecka och jobabt med gruppen på vårt grupparbete. Det går ganska bra tycker jag, men är rätt trist. Utöver det har jag också två andra uppgifter som måste bli klara i veckan:( Plugg plugg plugg = något som aldrig tar slut!

Igår hade vi inflyttningskalas/middag för våra familjer. Bjöd på pajer (måste skänka mamma en bamsekram som tack för hjälpen), sallad, kaffe och kaka. Och Paradis-chokladask :) Alla verkade nöjda och glada så jag tror det var gott och trevligt :) Vi fick plats 12 personer i vår tvåa - trångt men lyckat :) Tack alla för en mycket mycket rolig kväll!

Idag har vi flyttstädat. Med andra ord: vi har städat min gamla lägenhet mycket noga eftersom hon som ska flytta in gör det redan om en vecka, nu på söndag! SNART! Så nu är det bara hallen som är kvar, annars är det mesta rent och fint. :) Känns otroligt skönt!

I måndags köpte jag en ny dator - jag sitter vid den nu :) Den har alla de senaste programmen som Windows 7 och Word 2007 osv. Det tar sin tid att lära sig allt och vänja sig vid det - men det går :) Nu tycker jag om den väldigt mycket och den fungerar såååå mycket bättre än min gamla.. Nu kan jag börja lita på datorn igen när jag sitter och skriver arbeten till skolan osv, så att den inte stänger av sig hur som helst... :) Känns bra!

Vad har ni för planer framöver? Något kul? Jag har en del att se fram emot den här månaden :) I veckan ser det ut som vanligt, med skola och det vanliga. Kanske får in träning också? :) Imorgon ska Micael och jag på bodypump - ska bli skönt! Var en eeeevighet sedan jag tränade... Men jag hoppas jag får det till att bli en vana också, så att det inte blir så oregelbundet som det varit hittills.
Till helgen ska jag på middag hos en kompis från mitt gamla jobb, ska bli kul!!
Nästa helg åker M och jag till Jönköping och har en avkopplande helg där :) Det var nämligen min julklapp till honom - en weekendtrip :) Kanske inte jätteexotiskt med Jönköping, men det blir vad man gör det till ;) Där finns ju Gränna, Visingsö, bastu på hotellet, god mat och ja, det bästa sällskapet man kan få har jag ju redan med mig :) Så det kommer bli en toppenhelg, det vill jag lova!

Nu ska jag nog lämna datorn en stund. Hoppas ni har det bra! Ta hand om er i kylan :) Kram!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kommer bli supermysigt i Jönköping!! Låter helt underbart! Kul att läsa din blogg! :)

2010-01-11 @ 14:06:35
Postat av: Mamma

Det är alltid trevligt att läsa dina blogg,det var mycket trevligt på inflyttningsfesten,ni har det så mysigt o så fint. Jag lovar dig ni kommer att få det så himla kul i jönköping,med dig som ressällskap,stavar man så ser konstigt ut,vad säger fröken Louice???.Puss o kram gumman älskar dig.

2010-01-14 @ 17:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0