Skottland :)

Hej hej.

Nu är jag färdigrest för den här gången - tror jag. Jag befinner mig hemma på Hisingen igen och det är faktiskt ganska trivsamt. Imorgon börjar jag jobba igen efter två veckors uppehåll och det ska bli rätt okej tycker jag allt.

Jag kom hem från Skottland i fredags så jag tänkte väl berätta lite om min resa :)
 

Här är Emma och jag i Glasgow - första kvällen.

Jag kom fram till Prestwick airport i söndags och där mötte Emma mig och tillsammans tog vi bussen till Glasgow. Väl i Glasgow checkade vi in på vårt hostel för att sedan utforska staden. Vi vandrade runt en hel del och såg mycket vackert...


...bl.a. denna fina bro.

Vi sov i Glasgow en natt. På måndagen var det dags för shopping! Jag hittade en hel del fint;  billiga linnen,  en billig liten väska och lite smink (återigen - billigt). Glasgow var verkligen en bra stad för shopping :) Det mesta var ganska så billigt och de hade massa roliga affärer! Jag kan tänka mig att julshoppingen där är himla bra... :)
Vi tog bussen till Emmas stad, Moffat, på tisdag eftermiddag.


Här syns Moffat - en otroligt mysig liten stad. 

I Moffat var vi resten av veckan. Vi gick runt och utforskade staden (jag var ju turist),  besökte ett litet museum, var på puben, besökte både Emmas och Neils jobb, vandrade runt lite till, tog del av stadens gala som pågick under veckan (bl.a. ett lopp på 15 km och ett skottkärrerace - intressant) och bara umgicks helt enkelt. Det var en väldigt trevlig resa och så himla kul att få se hur de har det i Skottland!
Skottland var väldigt vackert, kulligt och regnigt :) Tack för en jättebra vistelse hos er och jag hoppas vi ses snart igen - i Skottland eller Sverige :)

Som sagt. Vardagen är åter i rullning. Idag fyller Micael 25 år. Jag överraskade honom med chokladpudding, tårtljus och paket i morse.


Ser ni att det står 25 skrivet med Nonstop? :)

Ikväll ska vi på restaurang ihop med hans mamma, Bosse och hans mormor och morfar. Ska bli trevligt och gott. Vi ska till Taras - det lyckas alltid bli lyckat där. Imorgon kväll fortsätter firandet och överraskandet. Jag har ännu en grej som vi ska göra men det får jag berätta en annan gång - annars blir det ju ingen övrraskning. :)

Snart kommer pappa hit - alltid trevligt. :)

Ta hand om er. Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0