Jaha.

Ny dag, nya prövningar - kanske? Eller, det borde väl vara så? Min dag har dock flutit på bra utan några som helst svåra prövningar. Fast...måste det vara svåra prövningar just? Kan det inte bara vara just prövningar? Hmm, i sådana fall kanske jag har stött på några under dagens lopp. Inte några som är värda att nämna dock :)
Jobbet gick fint, jag var en aning seg dock efter två dagars ledighet. Jag var och tränade efter jobbet, ett pulspass på Friskis - skönt och rejält svettigt och varmt! Men otroligt härligt - som alltid på Friskis.

Igår hade vi personalfest på jobbet. Eller, fest och fest. Personalträff kanske :) Dels hade vi final och prisutdelning i vår stegräkningstävling, jag vann inget men jag låg nära toppen sa de. Om min tå inte hade opererat bort nageln hade jag legat bättre till :) Efter bubbel och jordgubbar inne i vår restaurang gick vi över gatan - till en annan restaurang :) Taste hette den och det var trevliga timmar vi spenderade där. Vi åt kött, potatis och väldigt lite grönsaker till huvudrätt och så Créme Brulé med smak av stjärnanis till dessert - MUMS. Och vin blev det, såpass att det steg mig rätt upp i huvudet. Vilket det brukar göra faktiskt :)

Jag har väldigt mycket att se fram emot dagarna och veckorna som kommer faktiskt :) På måndag ska jag köpa porslin till min lägenhet :) På torsdag (den 12:e) får jag lägenheten :) :) :) Blir väl massa pill och plock och ploj där antar jag. Den 16:e ska jag klippa håret :) Den 17:e kommer Micael hem igen från Kina :) :) :) :) Den 20:e är det LÖÖÖÖN! Därefter kommer Midsommar och då är vi på Marstrand och firar. Kommer bli underbart! Sedan är juni över...
Jag säger ju det att tiden verkligen bara rusar fram!!!

Ibland är jag verkligen klantig. Eller, inte klantig, men borta. Glömsk. Tankspridd. Snurrig - You name it. Jag fick ett passerkort för länge sedan från Scandic som man ska använda för att komma in genom personalingången när man arbetar där. Och jag har alltid jobbat de dagar då även min vän Sara jobbat, så jag har alltid gått ihop med henne - på hennes kort. Vilket innebär att jag aldrig ens använt mitt, det har bara legat här hemma. Det har legat på en hög med papper och skit, eller, snarare I en hög med papper och skit. Därför fick jag en smart idé en dag för någon vecka sedan. Jo, att jag skulle flytta kortet från högen (där kan det ju lätt komma bort) till ett mer säkert ställe - någon annanstans. Sagt och gjort. Jag flyttade på kortet, till ett mer säkert ställe (tror jag). Och tror ni inte att jag nu har totalt glömt bort var detta nya ställe är någonstans? Jodå. Så är fallet. Dagen till ära har jag alltså sökt och sökt och sökt bland damm, papper, skit och dylikt (inkl. sopor!) utan resultat, Och nu har jag gett upp. Måste be om ett nytt och alltså får jag hoppas på att det är lätt fixat utan några problem för företaget. Vore ju mindre bra.
Det är så typiskt, jag som är ett sådant kontrollfreak och verkligen har koll på minsta lilla pyttegrej. Att jag ska tappa bort ett viktigt kort, som jag aldrig ens använt till råga på allt, det är så himla typiskt. Men men. Kanske får jag försöka se det positiva i det hela. Liiite komiskt är det kanske.

Nu jobbar jag fram till måndag, tisdag är ledigt :)
Ta hand om er. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0