Fjärde gången gillt!

Jag kan nu meddela att min stackars stackars lilla stortå har genomgått sin fjärde opreration! Det första ingreppet gjorde jag nog någon gång långt innan Estland. Sedan har det bara rullat på och läkare har försökt göra olika ingrepp som de ansett varit det bästa för min tå. Men inget har hjälpt. Nageltrånget har kommit tillbaks, igen och igen och igen. Men så nu i fredags gick Micael och jag till Axessakuten och satt där ett tag innan jag fick besöka en kirurg. Han gav mig bedövning och efter det gjorde han faktiskt så som jag velat att alla andra läkare skulle ha gjort från början - tog bort rötterna från nagelns kanter och sydde ett stygn på varje sida så att nageln försmalnas av och förhoppningsvis blir bra! Varför har läkarna innan inte velat göra detta? De har bara öppnat upp litegrann, dragit bort en nagel här och var och trott att detta är lösningen. Nu hoppas jag verkligen verkligen att min nagel blir bra så att jag kan börja njuta av skor, träning och promenader igen :)
  Jag är ledig nu ett bra tag så det passade perfekt att få det gjort i fredags så att jag bara kan ta det lugnt och försöka läka så gott det går nu! Jag har blivit underbart ompysslad av Micael och min familj (inte bara denna gång, utan även de otaliga gångerna innan..Tack!) Frukost på sängen, någon som byter bandage och tvättar rent såret och någon som bara finns här och tar hand om mig - det är sådant man lätt blir van vid :)
  I fredags jobbade jag sista dagen innan min lilla ledighet - skönt! Imorgon ska jag på jullunch på jobbet och jag hoppas verkligen att jag får ner foten i en sko så att jag kan gå dit!
  Igår, lördag, gjorde Micael och jag ett gulligt och fint litet pepparkakshus :) Helt själva, med egna mallar och allt och det blev superfint :)
  Idag är det ju fjärde advent och allt och snart snart snart är det julafton :) Jag är rätt lugn, allt är klart och fixat! :) Ska iochförsig skriva rim på två klappar till - men sedan är jag klar :) Då kan jag bara njuta för fullt (vilket jag redan gör...).

Nu ska jag sätta på nytt förband, ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Gumman!

Hoppas tån läker snart, och att detta var sista ingreppet på din stackars tå. Ses på Julafton sötnos. Puss

2008-12-21 @ 15:13:24
Postat av: Emma

Hur länge är du ledig från jobbet? :)



Vad roligt med pepparkakshus!! Det har jag aldrig gjort..



Hoppas tån blir pigg o kry snart



Massa kramar från EMMA!!!

2008-12-21 @ 22:47:20
URL: http://nekofrancis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0