Snart april

Tiden går verkligen framåt i rask takt. Idag är det redan söndag! Känns som att det var fredag för inte så länge sedan. Galet! Idag blev en ganska lugn dag. Gick upp tidigt för att följa med underbara W på simningen. Med var också min kära syster samt underbara E. Mysig start på söndagen och W var som en fisk i vattnet! Så härligt att se!
Därefter blev det en sväng till Willys för att sedan komma hem och göra kycklingbullar av två kilo kycklingfärs. Nu har vi så att det räcker ett tag i alla fall :) 
 
Igår var även den mysig och bra. Först tvättade vi och därefter umgicks jag med underbara syster med familj. Vi var ute och lekte en massa, åt god mat, myste en massa och bara hade det härligt! Tack för igår, underbara ni!
 
I fredags efter jobbet hade jag fullt upp. Först blev det ett återbesök hos optikern där det konstaterades att jag har MGB vilket innebär torra ögon och dysfunktionella "oljekanaler" (dessa kanaler ska skicka ut olja så att ögat på något sätt smörjs..?). Så nu ska jag göra en liten hemmabehandling med hjälp av varma fuktiga pads på ögonen tio kvällar i rad. Och så ska jag även massera lite runt ögonen för att kanske få igång några av kanalerna. Så får vi se om det hjälper. Hoppas det! Annars kanske jag i värsta fall måste sluta med linser och det vill jag helst inte.
I alla fall. Efter optikern gjorde jag något roligare - jag beställde nämligen min vigselring! :) Själva grundringen kommer att bli färdig om ungefär två veckor så då ska jag få prova den och kanske ha den hemma i några veckor för att se om den verkligen känns bra. Därefter ska stenarna sättas in :) Åh, den kommer bli så himla fin - det känner jag på mig! Som jag längtar tills den är färdig!
Efter ringbeställningen väntade ännu en rolig grej - nämligen After Work med två av mina kollegor! Så jag åkte hem, fräschade upp mig och begav mig därefter in till stan. Vi gick till ett väldigt trevligt ställe och åt väääldigt god mat och bara hade väldigt väldigt trevligt och roligt! En himla bra avslutning på arbetsveckan måste jag säga! :)
 
Och nu är det alltså söndag och imorgon är det åter måndag. Imorgon efter jobbet ska jag till frisören som ska göra min håruppsättning. Vi ska nämligen testa några olika uppsättningar imorgon för att se vilken som känns bäst! Åh, det märks verkligen att allt börjar närma sig nu med stormsteg! Så spännande! :) Och ännu en rolig grej som händer imorgon är att Micael ska hämta vår BIL! :) Vår Kia Rio! :) Det ska bli så skönt att återigen ha bil efter att ha varit utan nu i ganska så många månader. Vi är ju absolut inte beroende av bil, men det är en skön känsla att ha en och det ger ganska mycket mer frihet på något sätt. I vilket fall som helst ska det bli jättespännande att få lära känna en helt ny bil! :)
 
Veckan som kommer innebär jobb (börja ha utvecklingssamtal bland annat), frisörbesök, bilhämtning, träning (Indoor Walking på tisdag och BodyCombat på onsdag) och därefter är det ju nästan påsk och det innebär mycket mys med min underbara familj samt god mat :)
 
Ta hand om er, kära läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0