Varmt

Hej på er!

Jag börjar med lite bilder från mitt alldeles egna hem :)

Min mysiga sänghörna

Mitt tjusiga rum :)

Gardiner och matta

Det är alltså här jag bor och trivs väldigt väldigt bra. :)

Idag har jag varit ledig och har väl egentligen inte gjort något så värst kul. Har tvättat, städat och varit och handlat. Sedan lagade jag tacos och åt och grät till en film: Ladder 49. Jag är en riktig stortjutare när det kommer till sorgliga filmer. Inte bara sorgliga för den delen heller. Det räcker att de är fina, varma eller bara bra. Jag gråter i vilket fall.

Imorgon jobbar jag igen och så fram till fredag, ledig lördag och därefter jobb igen söndag och måndag. Tiden verkligen bara rusar fram hela tiden och snart är det augusti redan! Det är skrämmande tycker jag.

Det är varmt mest hela tiden och jag blir helt slö. Som de flesta andra kan jag tänka mig.
Hej och hå.

Estland :)

Hej från Pärnu och Estland :)

Jag kom hem från min lilla minitripp idag och just nu är jag väldigt extremt trött. Jag ska berätta vad jag gjort osv för dem som nu vill veta :) Som de flesta kanske redan vet bodde jag i Estland i ett år (kom hem i mars) och nu tänkte jag alltså ta tillfället i akt och åka tillbaks och hälsa på :) Jag kom till Tallinn i tisdags och sov där på ett hostel en natt. Det var rätt tråkigt att vara där helt själv faktiskt och det slutade med att jag var tillbaks på hostelet väldigt tidigt på kvällen... Iallafall. Dagen efter tog jag bussen mot sommarstaden Pärnu där jag träffade Patty (jag delade rum och lägenhet med henne i vår stad Võru och vi blev väldigt bra vänner). Det var väldigt kul att få träffa henne igen efter fyra månader!!! Vi spenderade dagen med att vandra omkring, äta mat, fika, vada i vattnet, prata, prata och prata! Vi sov där en natt och åkte till Võru på torsdagen och det var så underbart att komma tillbaks till min stad :) Det kändes som att jag bara hade varit borta på en liten semester i sådär fyra månader...

Detta är huvudgatan i Pärnu

I Võru var det mycket på gång! Folkloorifestival (folkdans/musik- festival), Pattys avsked efter en volontärtjänst på tio månader, besöka dagiset (:)), träffa andra nya volontärer osv osv osv. Med tanke på festivalen var det extremt mycket folk i lilla Võru och inte bara ester utan massa olika nationaliteter som mexikaner, norrmän, polacker, slovaker, svenskar (!) med flera med flera. De dansade och sjöng sina olika traditionella danser och sånger vilket var väldigt kul att se på! Det var även en marknad på huvudgatan med massa hantverk osv som var väldigt mysig att kika på. Jag ska lägga upp mina bilder på festivalen vid ett annat tillfälle :)
Som sagt så skulle Patty lämna Estland samma dag som jag denna gång, alltså idag den 14:e. Vi hade en avskedsmiddag igår kväll på den underbara stampuben Ränduri :) Det var trevligt. Därefter gick vi hem till lägenheten och packade och sov en timma, mer hann vi inte eftersom bussen till Tallinn gick 4.45 i morse. Inte mycket sömn blev det på bussen heller. Nu är jag som sagt väldigt seg. Tur att man har semester :)
Just det ja! Jag såg fyra av mina barn :) :) :) Laurina, Greta, Anette och Aveli och de var så söta så :) Var även på dagiset i fredags vilket var kul!
Jag hade en underbar tid i Estland, mitt andra hem, och jag får se när jag får chans att åka tillbaka nästa gång.

Nu har jag semester i lite drygt en vecka till :) Skööönt. Ska dock in och jobba nu på fredag - arbetsnarkoman tro?

Slovakien

Patty och jag i Pärnu

Det var allt för mig. Vi hörs!

Vad har hänt?

Idag har varit en riktigt teknisk dag må jag säga! Inte på jobbet kanske, verkligen inte, men efteråt :) Jag åkte och hämtade ut mitt bredbandspaket från Com Hem och därefter satte jag igång med att installera det. Och det fungerade riktigt utmärkt! Jag läste igenom och följde snabbguiden och så vips var det klart och nu sitter jag här, i min alldeles egna lya, och använder mitt alldeles egna internet och det känns väldigt väldigt underbart.
Jag har precis kommit hem efter en rask och skön promenad här i Biskopsgårdstrakterna. Innan det lagade Mimmi och jag middag (pannbiff, potatis och keso) - GOTT.
Imorgon ska jag äntligen träffa Emma igen, efter, vad blir det, kanske två år? Det ska bli otroligt kul och spännande!
Egentligen har jag semester nu. Egentligen skrev jag bara för att jag trots det ska jobba imorgon, fast på Scandic. Så det är helt frivilligt. Men som sagt. Man kan säga att jag har semester nu :) På söndag börjar den på riktigt. Att få sova ut då ska bli helt underbaaaaart.

Nu blir det duschen, sen sängen, sen jobbet. Hej.