Det närmar sig

Vi har nu lämnat maj bakom oss och påbörjat månaden juni. Maj var bra. Vi hann med några hus/lägenhetsvisningar. Hann med en del träning. Biobesök blev det också (Mad Max). Vi hann med ett besök på Fars Hatt där vi ska äta vår bröllopsmiddag. Lite mys och gos med familj och vänner har det blivit också. Vi avslutade månaden maj på spa, nämligen på Yasuragi i Stockholm. Vi åkte dit lördag till söndag och bara njöt njöt njöt. Vi njöt av lugnet, av omgivningen, av varandras sällskap, av maten (MUMS), av drycken (MUMS), av de varma baden, av bastun, av sängarna, av frukosten (MUMS) och av ALLT. Yasuragi är så himla bra och så äkta och nära Japan man kan komma. Helt underbart, trots att vi fick uppleva den stockholmska stressiga bilkörningen på väg dit då vi körde fel och hamnade i Bromma. Tur att lugnet infann sig när vi väl kom fram till Yasuragi.
 

Nu är det alltså juni. Det är fortfarande en del saker som ska fixas inför bröllopet. Jag ska:

  • Hämta min klänning hos sömmerskan
  • Hämta min ring som är färdig och även lämna in våra förlovningsringar för puts och gravyr
  • Köpa skor
  • Hämta ut mitt nya pass
  • Träna ännu mer och äta ännu mer nyttig mat!
  • Försöka njuta så gott det går :)
Jag kan inte fatta att det snart är dags! Det är sex veckor kvar bara! Det är ju ingenting! Vad spännande och roligt det känns och också nervöst och pirrigt. Men mest av allt känns det mysigt. Det kommer bli en fin dag, en kärleksfull dag.
 
Idag hade vi en kompis och hennes sambo över på lunch. Vi bjöd på god grön ärtsoppa med smak av mynta samt bröd till lunch och en kladdkakebrownie med mintgrädde till dessert. Det smakade fräscht och friskt och passade bra denna söndag. En mycket trevlig lunch blev det!
 
Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen. Vi har tre inskolningar imorgon så jag hoppas det går bra och att barnen trivs hos oss.
God natt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0