Japan närmar sig

Idag har varit en rätt seg dag. Lugn morgon med grötfrukost. Därefter åka till coop för att handla mat. Vår kyl var väldigt tom så det behövdes!

Nu har vi bokat steg två på vår Japan-resa. Vi börjar med några dagar i Tokyo (har bokat hotell i två olika delar av staden i totalt 5 nätter). Därefter tar vi tåget mot Mount Fuji och Hakone. Där har vi bokat ett otroligt mysigt hotell i två nätter. Hotellet har flera varma källor och andra spa-upplevelser. Runt Fuji finns även flera sjöar och onsens (varma källor). Det ska bli väldigt spännande att uppleva!
Nästa steg blir att boka hotell i Kyoto. Där stannar vi i lite mer än en vecka och har alltså staden som utgångspunkt vid dagsutflykter med tåget. Kyoto som stad är ju hur stor som helst och verkar väldigt spännande, så det lär behövas mycket tid där!
Snart åker vi!! Det ska bli så himla roligt! Under veckan som kommer ska vi boka hotell i Kyoto. Vi gillar att testa på olika hotell så det blir iallafall minst två olika i Kyoto.

Nu ska vi äta mat; tacofärs och sallad. Gott.
Resten av kvällen ska jag ägna åt att förbereda mig mentalt inför mitt nya jobb som börjar imorgon. Jag börjar bli lite pirrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0