Underbara lördag

Veckan har varit intensiv med mycket på jobbet samt mycket efter jobbet. Började med APT i måndagskväll, mindre trevligt tandläkarbesök i tisdags, trevlig middag på stan med en kär vän efter tandläkarbesöket, tvättkväll i onsdags, Reggio Emilia-kurs på torsdagskvällen och så igår var det cellprovsdags samt Alla Hjärtans Dag-firande. Och nu är det äntligen lördag :) Jag firade detta genom att ta en fika/lunch på stan med en kär vän som bor i Norge men som är här nu i helgen. Trevligt trevligt. Snart ska vi iväg till Micaels mamma som fyller år idag. Där vankas det lite middag och annat gott. Trevligt! 
 
Tandläkarbesöket var ju allt annat än kul. Jag har ju en tand som är rotfylld och dessvärre verkar det som att den kan ha en ny infektion, men det var lite oklart på bilderna de tog. Men jag har haft lite känningar i den och det är ju inte bra. Så vi skulle avvakta och se. Men i värsta fall får jag dra ut den... Eller ge mig på en till rotfyllning, men det var lite riskfyllt då tanden är skör. Så jag får väl bara vänta och se vad som händer antar jag. Men klart det var tråkiga besked. Men ett bra besked var att jag ska få en ny bettskena! Helt gratis. Eller, det ingår i mitt frisktandvårdsavtal som jag betalar varje månad och som nu blev tvunget att höjas med 100 % då min rotfyllda tand utgör en högre risk. Så nu betalar jag dubbelt så mycket än vad jag gjorde innan. Men men... Vad ska man göra? Det är jobbigt med problemfyllda tänder ska jag tala om! Trots tandtråd, munskölj och eltandborste har jag inte den bästa kvalitén på mina tänder. Men än så länge funkar dem bra :)
 
Igår var det ju Kärlekens Dag :) Varje dag ska vara kärlekens dag, men på alla hjärtans dag ska det vara lite extra tycker jag. Bara för att kärlek är vackert och så himla bra. :) När Micael kom hem efter jobbet igår var jag redan hemma och färdig och redo för att bege mig till restaurangen där vi hade bokat bord. Vi hade bokat bord på Taksim, en fin och mysig restaurang på Björlandavägen i närheten av vår lägenhet. Eller, det tar cirka 30 minuter att gå dit så det är ju inte jättenära direkt, men ganska. Vi tog vagnen till ändhållplatsen och gick därifrån, cirka en kvarts promenad. Taksim är en grekisk/turkisk restaurang. Väl på plats började vi med en förrättstallrik med flera olika små förrätter. Smarrigt! Och till varmrätt tog Micael blandat grillat kött med sallad och potatis och jag tog Lammfärsspett i gratinerat tunnbröd med tomatsås och ost. MUMS! Till detta tog vi en flaska vin. Vi var supernöjda med kvällen! Vi tog en promenad hela vägen hem sen vilket var mysigt. Så det blev en superfin alla hjärtans dag med mycket kärlek. Något oväntat som hände igår var att mina kollegor och jag fick varsin liten present av ett barn plus mamman på förskolan. Jätteoväntat och jättegulligt! Vi fick varsin present som var så fint inslagen med hjärtpapper och hjärtsnören. Jag visar vad det var i ett annat inlägg :) Men det var hur gulligt som helst och jag blev så himla glad. En sådan fin gest! :)
 
Hoppas ni har en härlig lördag!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0