Åh härliga fredag

Goddag.

Jag borde ha kommit en bit på mitt PM vid det här laget, men det har jag inte. Jag har faktiskt inte ens börjat... Dumt av mig kan tyckas, men jag har faktiskt fått gjort en del annat:

  • Läst ut en bok. Mina hemligheter av Sophie Kinsella. UNDERBAR bok! Började på den under gårdagen och läste ut den vid midnatt. Jag är inne i bokslukarsvängen igen och jag älskar det! :) Nu när jag har pluggat i några år har det inte riktigt blivit av att jag läst så mycket annat än kursböcker. Kanske en skönlitterär bok på sommaren, men inte mer. Så det känns underbart att jag kommit in i det igen, nu när det inte är så mycket kursbäcker att plöja igenom längre.
  • Slutpraktikens sista dag var i onsdags och det var lite sorgligt måste jag erkänna. Jag har kommit barnen nära och även kommit nära några bland personalen, så det känns lite tråkigt att det nu är över. MEN jag ska tillbaks på onsdag och jobba :) Och även förhoppningsvis varje onsdag i april månad också. Så jag menar, än är det inte helt slut... Hihi :) Samtidigt måste jag säga att det känns helt underbart att aldrig behöva ha praktik mer! Ett steg närmre mitt eget yrkesverksamma liv! :)
  • Kurerat mig från en förkylning. Inte helt och håller kry än, men det tar sig. :)
  • Varit på två visningar; en lägenhetsvisning och en parhusvisning. Trevligt! Alltid kul och spännande att gå på visningar tycker jag, även om det inte alls är aktuellt för oss i dagsläget. Men det är alltid bra att kolla runt så man får ett mer hum om vad man själv är ute efter :)

Idag är det fredag och det tycker jag är härligt. Mycket härligt! Jag har inga speciella planer för helgen alls, förutom att försöka plugga så mycket det bara går. Vi ska skriva ett PM på två sidor samt göra en PowerPoint-presentation till på torsdag då det är dags för examination. Examination av min näst sista kurs på Universitetet. Känns härligt! Jag planerar att bli klar med PM:et idag, jag menar, det är ju bara två sidor. PowerPointen får jag ta i helgen och nästa vecka.

Idag blir det väl fredagsmys som vanligt. Vi ska åka och handla lite senare så vi får väl se vad det blir för gott ikväll :) Vad ska ni äta för gott ikväll? :) Vad har ni för planer för helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0