Banankaka







Idag när jag kom hem från skolan/stan så fick jag ett ryck och kände för att göra en banankaka. Den blev god! :) Formen är smörad och bröad med havregryn istället för mjöl/ströbröd - intressant tycker jag men det blev rätt fint! Lite pynt sådär :)
Som sagt. Jag har mycket att tänka på för tillfället och som jag nämnde i något tidigare inlägg så får bakning mig på gott humör och gör så att jag kan tänka på något annat ett tag. Det gör mig lugn helt enkelt. Lugn inför helgen är bra att vara :)

Idag är det fint höstväder ute och ni kommer säkert inte tro på det jag skriver just nu, MEN gissa vad som fick mig att hoppa av från spårvagnen flera hållplatser innan min vanliga hållplats? EN GETING! Och inte världens minsta geting. Inte heller en helt normalstor geting. Utan en gigantisk! Jag satt närmast fönstret och hörde bara helt plötsligt hur det surrade jämte mig och såklart tittar jag dit och blir vettskrämd! Hatar getingar och blir helt skakig när jag ser dem. Så... jag gick av. Haha. Hur patetiskt är inte det? Jag kunde liksom bara ha bytt plats. Men nejdå, jag går av istället. Och tar mig en promenad hem istället :) På cirka en halvtimma. Med massa tunga påsar att bära. På grund av en geting som skrämde livet ur mig. Håhåjaja. Så kan det vara.


Kommentarer
Postat av: Mamma.

Jag har bakat din goda Banankaka,kan bara säga att den var mycket lätt att göra och den var mycket god saftig men ej så fet bara 50 gr smör.Tack Louice för receptet,,Bakade denna kaka på jobbet i lördags,jag kommer att baka den fler gånger. Kram från MAMMA.

2011-09-18 @ 19:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0