Händelserikt



Här är en bild från i helgen när vi var i Stockholm :) Vi tog bilen dit i fredags eftermiddag och totalt var vi ett gäng på 14 personer (från Micaels förening) som åkte i tre bilar. Micael och jag varvade körningen och det gick väldigt bra :) Vi kom lite vilse då och då på vägen, men till slut (klockan 01.00) kom vi fram till hotellet i Hägersten :) Somnade gott den natten kan jag meddela :)
På lördagen var det dags för tävling i Kung Fu. Måste erkänna att jag var extremt nervös när Micael gick upp på platån för att tävla...kändes inte alls bra. Och under matchen var jag gråtfärdig och verkligen på helspänn... Usch usch. Inte bra för de stackars nerverna... Men men! Matchen gick bra och Micael fick en bronsmedalj :) Är väldigt stolt över honom :) Lördagen i sporthallen var en lååång dag... vi var där för invägning klockan 9.00. Därefter tillbaks till hotellet en snabbis. Därefter tillbaks till sporthallen och vi kom inte därifrån förrän klockan var 19 på kvällen någongång. Rätt seg dag med mycket (extremt mycket) väntan. Det hände en läskig grej också där en kille från föreningen fick åka till akuten och sy 12 stygn i pannan! Han fick ett svärd rakt i pannan så det blev ett djupt jack... Kommer bli ett rätt stort ärr med andra ord... Tur att det gick bra med det här också.. Han kom snabbt till sjukhuset och så. Men ja, otäckt!
Lördagskvällen spenderade vi inne i stan där vi åt god mat på en fin Thairestaurang.


Detta var min goda mat :) Kyckling, risnudlar och lite annat smått och gott! Lägg märke till orkidén på sidan av tallriken :)


Här är Micaels tallrik. Fräscht och gott :)

Mätta och belåtna åkte vi därefter tillbaks till hotellet och somnade gott :)
På söndagen packade vi ihop våra saker och checkade ut, för att sedan bege oss in mot Kungsträdgården. Där vankades det nämligen Kung Fu Festival :) Festivalen sändes på svtplay där man faktiskt kan se oss :)
Massa uppvisningar av olika slag samt även matcher (som vi missade eftersom dessa började så sent och precis då åkte vi hem...). Men det var kul att se uppvisningarna :) Men! även denna söndag fick en kille från föreningen åka till akuten eftersom han fått ett spjut i pannan... och fick sy 5 stygn. Totalt alltså: 17 stygn på två dagar! Läskigt... Hoppas dem repar sig snabbt och att det blir fina ärr iallafall...




Vi hann med en sväng inne i en galleria också :)

Där köpte jag god choklad :) (Jag gillar Kardemumma och Kanel bäst!).

Vi åkte klockan 16.30 och var väl här hemma ungefär runt 00.00. Det var väldigt skönt att komma hem må ni tro! "Borta bra men hemma bäst"... 

Jag jobbade i måndags vilket var kul :) Alltid kul att vara ute i verkligheten och försöka tillämpa det jag lär mig i skolan :) Igår och idag har jag varit i skolan. Och från och med imorgon kommer jag vara insöad med min examinationsrapport i en veckas tid. Nästa torsdag ska den in och den ska vara på cirka 10 sidor. Hårt och tungt jobb framför mig... Trist!
Men om två veckor precis är terminen över :) Och då äntligen är det dags för THAILAND :) :) :) Börjar verkligen närma sig med stormsteg nu ju! Spännande! Vi har ju vaccinerat oss inför resan. Micael fyllde på/förnyade sin dos vaccin mot polio, stelkramp, mässlingen och röda hund (tror jag det är). Det ska man tydligen göra när man är 26-28 år, så det behövde inte jag alltså. Men jag i min tur ska ta två doser Dukoral mot magproblem, medan Micael endast behöver ta en eftersom han redan har grundvaccinet mot det. Och herregud, den var inte god att dricka!!! En dos kvar alltså och den ska jag ta på söndag... Usch! 
Sen blir det dags att skriva packlista och inköpslista från Apoteket då det är en del bra-att-ha-grejer som vi behöver köpa. Sen är vi väl redo antar jag :) Åhh..spännande :) :) :)  

Vi hörs snart igen! Hoppas ni hade en bra helg och haft en bra början på veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0