Lugnt och stillsamt

Söndag idag och jag tycker faktiskt att helgen varit riktigt lång för en gångs skull! Några fler som tycker det tro? :) När skrev jag sist? Hmm... var några dagar sedan iallafall om jag inte minns fel.
Vad har jag gjort sedan senaste uppdateringen då? Jo, nu ska ni få höra :)

I torsdags jobbade jag som vikarie på den förskolan där jag har min VFU. Innan det var jag på Backaplan med min kära syster. Vi lunchade och hade det trevligt :) Jag fick även träffa lilla söta underbara W när vi hämtade henne från förskolan :) Trevligt trevligt :) Hon har blivit så himla stor..tiden går verkligen superfort! Kan inte förstå att hon numera går på dagis! Men ja.. hon är lika söt som vanligt :) Underbar på alla sätt och vis! Mosters lilla guldklimp.

I fredags började jag läsa alla texter som folk i min examinationsgrupp har skrivit. Det gick trögt! På eftermiddagen/kvällen tog jag faktiskt bilen och körde runt lite! :) Jag körde till hotellet, övade lite på att parkera, körde till syster med familj och hälsade på dem och lite så. Välbehövligt kan jag säga men det gick ju sååå himla bra! Var som att en spärr släppte hos mig. Jag som på sistone intalat mig att jag inte kan köra och inte vågar köra, körde ju skitbra helt plötsligt :) Verkligen superbra! Jag vet, nu skryter jag... men äsch. Jag är riktigt stolt över mig själv ska ni veta! Till och med parkeringen fixade jag utan problem :) Detta gjorde att jag med säkerhet tog bilen till jobbet morgonen efter :) Och GUD, vad härligt det var att köra bil till jobbet när nästan inga andra bilar är ute och kör :) Underbar känsla! Och det gick sååå himla snabbt att ta sig dit. Istället för 40 minuter tog det 15 minuter! Ett minus dock är att jag fick skrapa bilen då det var kallt under natten... Men äsch, det var ett svagt minus :)

Som sagt. Igår jobbade jag och det var roligt och gick bra! Lagom många gäster sådär. Det var ju underbart väder igår så Micael och jag tog en långpromenad på eftermiddagen vilket var jättehärligt! Därefter slappade vi bara hemma. Såg på teve och hade det mysigt. Härligt!

Idag har jag varit duktig och läst alla texter samt skrivit min opponeringstext! :) Känns skönt att ha det gjort, då examinationen faktiskt är imorgon... Hoppas den går bra och att min text inte blir lika sågad som sist!

Vi har nu bestämt var vi ska åka i sommar :) Inte bokat något än, men vi ska göra det i veckan har vi tänkt. Det är ett väldigt varmt land. Väldigt vackert land. Med mycket folk. Och fina stränder. Och storstaden finns där. I år vill vi inte bara ha stränder och vatten och bad. Vi vill ha storstadspulsen också. Och det känns som att vi har bestämt oss för det perfekta stället! Ni får luska lite, för mer säger jag inte än så länge! :)

Så, vad händer ikväll då? För vår del blir det Solsidan och Timeout. Te och apelsinklyftor till det. Myssöndag. Imorgon är det måndag och en ny vecka tar fart. Vi får se vad den bjuder på :)

Förresten funderar jag på att ta bort ett födelsemärke jag har på hakan. Känns som att det har växt och det irriterar mig. Läste någonstans att när man är mellan 25-30 år så poppar det upp flest födelsemärken på en. Jag är inte 25 år än ju... Men faktiskt så har jag fått flera stycken nya på sistone. Gillar det inte alls!
Frågan är vilken klinik som är bäst när det gäller att ta bort födelsemärken? Jag vill ju inte gärna ha stora fula ärr efteråt... Då har jag kanske hellre kvar födelsemärket som det är. Men men. Jag får se. Hade varit skönt att bli av med det.

Nu är det dags för avsked. Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0