Onsdag

Rolig rubrik va? Onsdag. Hjälp, vad spännande. Vilka frågor rubriken väcker. Intressant intressant. Vad kan dagens inlägg handla om då, undrar ni säkert eftersom inlägget har en så fruktansvärt spännande rubrik. Ja, det undrar jag med... :) Saken är den att idag är det onsdag och en väldigt regnig sådan. Jag har haft en "fri" dag från skolan så i morse tvättade jag samt skrev klart min opponeringstext. Imorgon är det dags för opponering och examination av denna kurs. Nervöst. Avskyr att diskutera och ifrågasätta texter sådär. Men men, dags att bli bättre på det kanske och finna någon lärdom i det. Ska bli väldigt skönt att avsluta den här kursen iallafall, det är ett som är säkert. Den har varit rätt tråkig om jag ska vara ärlig. Nästa blir matte och det hoppas jag blir roligare. Men man vet ju aldrig... Efter tvätten idag åkte jag till stan och träffade min kära vän. Vi växlade pengar till vår resa, åt lunch på Fröken Olssons, gjorde lite ärenden och så. Mysigt mysigt :) Och regnigt regnigt. Tack för idag :) Jag gjorde därefter sällskap med Micael på väg hem. Vi har precis ätit god pasta carbonara i skenet av tända ljus. Mysigt :)

På fredag åker jag och min kära vän iväg på en weekendtrip till Oslo :) Ska bli jättejättekul!!!! Detta är något vi planerade i augusti tror jag...? Och ja. Ni förstår kanske att man har längtat som bara den???? :) Nu är snart helgen här. Helgen med stort H. Ska bli skönt att komma bort lite och se något nytt. Skönt att lämna båda våra kurser bakom oss och finna lite ny energi i en ny stad och ett nytt land. Spännande :) Weekendtripper är något man borde göra oftare. Världen är rätt så liten ändå och allt ligger relativt nära. Är väl tyvärr tiden och pengarna som inte räcker till bara... Lusten och viljan att se mer finns ju där. Alltid. Det är superbra att spendera pengar på resor tycker jag :) Något av det bästa man kan göra. En resa bär man med sig i minnet och man kan alltid plocka fram den om man känner för det. En resa rymmer så oändligt mycket. Oändligt. Mycket. Världen är oändlig kan tyckas.

Så, vad händer framöver då? Har ni några halloween-planer? :) Hoppas ni mår bra iallafall. Ha en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej vännen!!!! Vad fint du får ihop dessa rader,du är duktig du,du säger att tiden inte räcker till,ja du har så rätt så rätt,jag hade velat träffa dig innan du åker på din tripp,bjuda dig på middag ute sitta o prata o mysa mor o dotter,men jag får inte ihop det ni åker ju imorgon,jag kan bara önska er trevlig resa,tänk på att gå hem tillsamans.Puss älskar dig.Var rädd om dig min skatt.

2010-10-28 @ 18:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0