Måndag måndag måndag

Nu är det åter måndag. Var tar dagarna vägen? Jag tycker tiden bara rusar fram, snabbare och snabbare. Ibland är det dock skönt att tiden går fort, som när man ser fram emot något speciellt (t.ex. veckan i Kroatien och dagen då jag slutar skolan - 7/6). Men ibland är det skönt när tiden går lite långsammare, så att man faktiskt får en chans att andas och faktiskt kan hinna inse och förstå sig på var livet är på väg.

Jag hade min första dag på VFU:n (praktiken) idag (för den här perioden) och det gick bra. Barnen var glada över  att se mig igen och jag var väldigt glad över att se dem :) Dagen gick fort faktiskt, trots att jag i morse inte direkt var jätteladdad för praktik. Men men. Från och med idag till och med 12/5 ska jag vara där, därefter är det VFU-uppgift som ska skrivas, redovisas, grupparbete som ska göras, redovisas och även en tung hemtenta som ska in sista dagen - 7/6. Tungt tungt. Det är svårt att fatta att allt detta ska ske på lite drygt en månads tid. Intensivt - minst sagt.

Helgen var varierad - en blandning av nytta och nöje kan man säga. I lördags var jag på stan med mamma - trevligt :) På kvällen åkte vi hela familjen hem till Malin för att fira hennes födelsedag ihop med hennes familj. Trevligt trevligt. På söndagen jobbade jag, därefter åkte vi alla hem till Johanna, Mattias och Wilma och fixade och donade. Jag lekte mest med Wilma medan de andra jobbade hårt... :) Vi åt hemmagjorda pizzor - mumsigt mumsigt! Tack för en underbart mysig söndagskväll!!!! Hann även med att plocka söta vitsippor som nu står på vårt köksbord i ett fint och sött glas från Indiska :) Vitsippor är ett klassiskt vårtecken :)


Såhär fint ser det ut :)

Snart kommer Micael hem och vi ska planera veckans middagar och även gå ut och handla. Funderar på att ha en soppvecka... Får se hur det går/blir :)

Ha en trevlig måndagskväll, mina trogna söta läsare. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0