Idag är det tisdag

Som sagt - idag är det tisdag. Klockan är redan 19 och kvällen är snart över och herregud vad fort allting går! Jaja, varför stressa upp sig över något man inte kan påverka?

Jag hade praktik idag såklart och det var rätt kul :) Spelade spel med barnen, var utomhus mycket pga "plocka-skräp-dagen", hjälpte dem med matten och lite sådant. Dagen gick fort - som vanligt när man är på praktik.

14.00 slutade jag för dagen (jag har väldigt sköna dagar, kl: 8 - ca 13.30). Då tog jag bussen in till stan för att lämna blod. Var väldigt längesedan jag gjorde det, trots flera påminnelser... Men nu är det gjort och det känns skönt :) Sköterskan råkade sticka lite fel, så nu har jag ett litet blåmärke på armen... Det går säkert bort snart :) Med juice och en macka i magen vandrade jag vidare till Lush för att fråga dem om ansiktskrämer. Jag är nämligen på jakt efter en bra och passande ansiktskräm för min hy. Hittills har jag provat några stycken som inte alls varit bra. Ansiktet har på något sätt "stött bort" krämen vilket ju inte är så trevligt. Men från Lush fick jag prover på tre olika krämer som jag ska testa. Bra att man kan få tester sådär, så att man faktiskt kan prova sig fram till den perfekta krämen. Jag tycker verkligen om Lush's produkter! Deras handkräm Helping hands är verkligen superbra! Och deras tvålar...mmm.... de doftar sååå gott :) www.lush.se .
Efter Lush mötte jag Micael vid Vasaplatsen för att han skulle köpa nya benskydd till träningen. Det fick han köpt minsann så han är nöjd :)

När vi kom hem gjorde vi soppa nummer två: Grönsakssoppa. Igår åt vi nämligen Gulaschsoppa och det gjorde vi även idag - blev massa soppa nämligen :) Med andra ord gjorde vi morgondagens mat idag... Vi gjorde grönsakssoppa på morötter, ärter, palsternacka, potatis och purjolök. I med en (eller två...) buljongtärningar och koka upp. Hoppas den blir god :) Soppa är så himla gott och så himla himla lätt!!! Och så himla billigt! BRA!

Ha det bra allihop, njut av kvällen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0