Mycket på gång, men ändå inte

Ikväll fick vi vår lägenhet värderad för andra gången.För någon vecka sedan eller två hade vi den första mäklaren här som värderade lägenheten, och nu ikväll hade vi mäklare nummer två på besök. Både Micael och jag kände mest förtroende för mäklare nummer två, trots att hon faktiskt trodde på ett lägre utgångspris än vad mäklare nummer ett gjorde. På grund av all skit som händer här i Biskopsgården just nu är ju läget inte direkt perfekt för en lägenhetsförsäljning. Vem lockas till skiten? Trots att här är väldigt trevligt och lugnt och fint. Men det vet man ju inte förrän man kommer hit och ser efter själv. Så vi får väl hur allt går. Vi är dock aktiva med husletandet och har hittat en hel del bra hus och några drömhus, men vi avvaktar lite med att slå till.
 
Det senaste har alltså varit väldigt mycket med värderingar, husvisningar, städ inför värderingar osv osv kan jag väl sammanfatta det som :)
 
September är en månad med mycket saker på gång. Det är kalas hit och dit nästan hela tiden känns det som och samtidigt är det väldigt intensivt på jobbet. Kalas är ju alltid roligt dock :) På lördag blir det en kombinerad kräftskiva/bröllopsfest som ska bli väldigt trevlig att gå på :) På söndag är det kalas för allas vår älskade äldsta lilla skrutta som snart fyller hela fyra år! Det ska bli roligt att fira minsann! :) Och grejen är den att skruttan och jag har samma födelsedag vilket ju innebär att även jag blir ett år äldre snart. Vilket kanske känns sådär kul, men ändå helt okej. Det blir nog en trevlig dag tror jag :)
 
Genom jobbet har jag börjat på en utbildning förresten. Kursen heter något i stil med: Fördjupad läroplanskunskap med Reggio Emilias filosofi. Första gången var förra veckan och jag tyckte introduktionen var superkul! Jag kommer att gå kursen varannan torsdagskväll och utbildningen pågår fram till maj nästa år. Det kommer nog bli spännande tror jag! Lite kämpigt kommer det nog dock att bli att läsa på kvällen sådär. Efter en intensiv dag på jobbet är det inte jättelockande att sitta still och diskutera och debattera och tänka en massa smart i tre timmar. Men det kommer nog att gå bra tror jag. Första dagen var riktigt intressant, så jag hoppas resten av utbildningen håller samma stil och kvalitet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0