Mat

NI vet ju att jag har börjat leva mer hälsosamt numera, där nyttig mat och mer träning har skapat en fin balans hos mig. Detta höll i sig under en lång period och jag såg skillnad! Dels på vikten, men också på hyn och ork och annat. MEN. Efter några väldigt intensiva veckor med en förkylning på köpet, har jag litegrann fallit ur min nyttiga balans. Det har inte funnits tid till att träna något alls och på helgerna är suget på onyttig mat stort som bara den! Så det har alltså blivit ingen träning och väldigt mycket onyttig mat. Ingen bra kombination det där. Jag måste dock säga att på jobbet så sköter jag mig exemplariskt. Jag tar alltid med mig bra lunch i form av sallad med diverse olika innehåll (lax, bönor, grönsallad, fetaost, ägg osv). Och detstår jag mig mätt på flera timmar. Och ibland har jag med mig något nyttigt mellanmål.
Till middag försöker vi också äta nyttigt. Fisk med kokta morätter, soppa, sallader osv. Och inget onyttigt onödigt. Det är på helgerna det blir svårt. Otroligt svårt. Och att samtidigt inte träna något är ju inte bra.
 
När allt lugnat ner sig lite ska jag komma tillbaks till mitt nyttiga leverne igen. Får bli nästa vecka. Eller kanske någon träning på lördag förmiddag. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0