Kvällstankar

Helgen gick som vanligt i rasande fart och det är redan söndagkväll. I fredags när jag kom hem från jobbet var jag supertrött så jag somnade på sängen några timmar vilket var väldigt skönt och välbehövligt. Jobbveckan var tung. Två kollegor var på semester och en annan kollega var sjuk. Detta innebar såklart mer stress än vanligt för alla oss andra som var kvar. På grund av en tung jobbvecka samt en lättare förkylning så höll jag mig borta från träningen den här veckan. Inte värt att riskera att bli ännu mer sjuk.
 
Trots utebliven träning i veckan så har jag fortsatt min nyttiga bana i och med maten. Bra mat till lunch och middag och inget onyttigt. MEN! Igår var vi på Ale-dagen i Nödinge och där slank det ner en himlans god kebabtallrik. Men den åt jag utan dåligt samvete! För dåligt samvete ska man inte ha har jag kommit fram till. Äter man nyttigt de flesta dagarna i veckan så tycker jag att man kan unna sig något mindre nyttigt då och då - med gott samvete :)
 
Imorse var första gången den här veckan som jag motionerade någorlunda. Jag tog en powerwalk samt gjorde styrkeövningar här hemma. Skönt! Och jag har bokat in veckans träningspass också, så nu är jag tillbaks på banan igen!
 
Våra husdrömmar är fortfarande aktiva. Igår var vi på en husvisning i Lerum som inte alls kändes rätt. Jag tror inte Lerum är något för oss. Det känns som att det är åt fel håll på något sätt. Sen var radhuset inte heller sådär jättefantastiskt. Så vi letar vidare. Men nu känns det verkligen som att vi vill flytta härifrån, till något större. Det här med skottlossningarna alldeles i närheten känns ju inte jättekul heller direkt...
 
Kvällens sena timmar spenderade jag i köket. Jag gjorde lucnhlådor åt oss båda till imorgon. Micaels lunch består av sallad och fläskkarré. Min lunch består av en sallad med: romansallad, gurka, paprika, kidneybönor och ugnsbakad lax. Smarrigt! Jag bakade även nyttiga muffins. Det är alltid bra att ha en laddning i frysen :) Dessa muffins smakar jul och är perfekta till mellanmål! Underbart!
 
Nu säger jag godnatt och hejdå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0