Jobbaciller

Efter bara några timmar på jobbet idag kände jag att halsen blev otroligt tjock och gjorde ont. Jag dricker en massa té nu och hoppas att det går över snart!
Det var annars kul att vara tillbaks på jobbet idag faktiskt! :) I och för sig väldigt få barn, totalt fyra barn på hela förskolan. Lugnt! Vi kortar ner våra arbetsdagar rätt rejält nu med andra ord. Idag jobbade jag 8-13. Imorgon 7-11 (jag öppnar) och på fredag 11-17. Skönt såhär efter ledighet. :)

Mellan den 28-30 december var Micael och jag på Asia Spa i Varberg!:)
Asia Spa var precis vad vi behövde! Avkoppling, behandlingar, bad, bastus, god mat och dryck, fint hotellrum, mysig småstad och tid för att umgås. Helt perfekt! :)
Första kvällen åt vi trerätters, dagen därpå frukost, lunch och fyrarätters och sista dagen åt vi frukost för att sedan bege oss hemåt.

Samma dag som vi kom dit hade jag bokat en ansiktsbehandling som var väldigt underbar! 40 minuters ren njutning och lyx. Därefter njöt vi av mysiga bastus (saltbastu, ångbastu, avkopplingsbastu och en het bastu), kall mintdusch, varm mangodusch, massagebassäng, spikmattor, ljusterapirum, mörkerterapirum, frukt och té och även underbara varma källor från vilka man hade utsikt över ett vackert Varberg. Asia Spa har ett väldigt stort utbud!

Morgonen dag två inleddes med ett energigivande terapeutiskt kurbad för Micael och mig. Såå underbart härligt! Ett hjärtformat bubbelbadkar med energigivande kaneldoftande badolja som var placerat i ett mysigt, lugnt rum. Där satt vi och bara hade det gott i en halvtimma (en helt underbar halvtimma!) och efter det serverades tillhörande té. Mysigt och avstressande!
Därefter var det mer bastus, varma källor och ljusterapirum innan det var dags för god lunch.
Mätta och belåtna deltog vi därefter på två aktivitetspass. Först Do-In. Kinesisk självläkningsmassage. Vi lärde oss vilka punkter på kroppen man ska trycka på om man har ont någonstans och så vidare. Intressant! Andra passet var ett mer fartfyllt sådant som hette Hara. Ungefär som ett core-pass. Jag kan säga såhär: det kändes att jag inte rört mig på hela december. Tyvärr. Men det var ett bra pass! :)

Vi ville inte direkt lämna spa't på söndagen, men vi var ju tvungna... Och nyårsaftonen väntade ju runt hörnet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0