Åh vilken härlig helg!

En underbar helg är nu förbi och det är dags att ta nya tag inför den kommande veckan. Helgen har gett mycket energi så jag tror nog att veckan kommer gå bra :)
 
I fredags var vi hemma hos en kär vän och hennes sambo som nyss har flyttat till en underbart fin trea. Där hade vi lite glöggmys med god glögg, pepparkakor, lussebullar och tomteskum. Vi spelade även ett roligt frågespel med relativt enkla frågor så man fick faktiskt en chans att känna sig extremt allmänbildad :) Det blev minst sagt en härlig fredagskväll och en perfekt avslutning på arbetsveckan!
 
I lördags förmiddag åkte vi till stan för att kolla in invigningen av det nya asiatiska matcentret Saigon i Nordstan. Vi handlade lite smått och gott så det var trevligt :) En väldigt fräsch affär måste jag säga och jag tror nog att den kommer bli populär! Det var mycket folk där igår iallafall.
 
Igår var en stor dag må ni tro - min kära underbara syster fyllde år!!! Och inte bara vilket år som helst, uatn hela 30 år. Det är stort! Vi firade henne på Laxbutiken i Ljungskile med god laxbuffé och några presenter som jag tror att hon uppskattade! Hipp Hipp Hurra till dig världens bästa syster!!!
 
Idag är det söndag och jag har hunnit få upp lite jul här hemma samt städat lite. Ljusstakarna är uppe och några tomtar samt ljuslyktor. I veckan blir det mer julpynt som ska upp samt även granen som kanske kommer upp till helgen. Nu är det jul här i vårt hus, julen har kommit hopp tralalala.... :) Det känns mysigt med lite julstämning. Igår slog jag även in några julklappar så nu börjar det närma sig minsann.
 
Efter julstöket så åkte jag in till stan och träffade en kompis. Vi tog en julig första adventsfika på Espresso House vilket var väldigt mysigt. Hela helgen har gått i mysighetens tecken tycker jag allt. Allt har liksom varit väldigt mysigt.
 
När jag kom hem från stan fick jag en överraskning av Micael som gjorde mig väldigt glad. Jag fick en tékalender!!! Helt oväntat och helt fantastiskt roligt! Varje dag får jag dricka en ny sorts té ända fram till julafton! Så jag har fått 24 små påsar med olika sorters té - en för varje dag. Till varje tépåse finns en beskrivning av téet. Så himla roligt!!! Idag var första "luckan" och därför drack vi Svart julté nu ikväll. Otroligt mysig julkalender som passar mig perfekt! :)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gumman!!! Kul att du fått en Te kalender,jag har läst om det för ett tag sedan i någon tidning;det är två tjejer som har startat upp detta,jag tror att dom fick bo hos en kompis,och hon hade så mycket TE ,men lite av varje,och då blev det en kalander,mycket trevlig kalender,bra där Micael,och till rätt person,älskar dig gumman,va kul att läsa i din Blogg,det var längesedan,puss o kram.

2013-12-03 @ 18:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0