Vår Ruset 2012

Tjoho!!! Vi klarade det!!!! :) Idag sprang jag och två kära vänner Vår Ruset här i Göteborg. Hörde ni? SPRANG! Jag har aldrig sprungit ett lopp innan. Jag har deltagit vid två eller tre lopp innan tror jag, men aldrig som löpare. Då har jag gått. Men den här gången fick det bli löpning och det kändes otroligt bra!!! Jag sprang 5 km på 30 minuter. Jag är otroligt imponerad av mig själv. Och stolt. Att jag fixade det! Skitkul!!! Det var ett roligt happening denna tisdag kan vi väl lugnt säga. Massa folk i Slottskogen och vi hade våra sambos där som hejade och jag hade även min fina söta mamma där som hejade på oss! Det var en rejäl överraskning att mamma kom dit och hejade! Men vad kul!! Och jag tycker hon är helt underbar!!! Min fina fina mamma, världens bästa.

Jag blev verkligen överraskad över hur kul jag tyckte det var! Jag blev otroligt peppad av alla andra som sprang/gick vilket gjorde att det blev roligare och också att det gick bättre och lättare att springa. Härligt! Jag är riktigt sugen på att springa fler lopp snart! Som Blodomloppet och Rosa Steget till exempel. Vi får väl se... :) Men jag måste erkänna att jag fick mersmak alltså.. :)

Idag har Jeanette och jag skrivit på vår uppsats. Vi satt på café från morgon till eftermiddag och skrev skrev skrev och pratade och hade trevligt samtidigt. Och åt god lunch. :) Vi börjar kanske se slutet snart, målgången alltså. Idag skickade vi in ett utkast till vår handledare. Nu ska hon läsa det och ge oss kritik och tips när vi ses på torsdag. Därefter blir det till att skriva skriva skriva och få klart allt så att vi kan skicka in det den 21/5. Det är snart. Det ska bli härligt när detta är över. Samtidigt som det kommer kännas en aning vemodigt. Efter detta börjar arbetslivet igen. På riktigt liksom. Nervöst och spännande på samma gång.

Nu blir det lite slappande i soffan för min del. Hoppas ni har en skön kväll!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0