Imorgon gäller det

Idag är det söndag den 10:e juni. Imorgon är det alltså måndag den 11:e juni vilket innebär att jag börjar arbeta heltid. Heltid som förskollärare på en förskola här i närheten. Kan inte fatta det - jag är lärare!!! :) Känns helkonstigt, men ganska så fantastiskt. Och rätt stort!

Hädanefter lär jag nog skriva litegrann här på blogen om hur arbetslivet på förskolan är och hur allt känns. Det blir ju något helt nytt för mig. Att arbeta heltid som förskollärare!! Jag har ju jobbat mycket som vikarie innan, men nu är det på riktigt!!! :)

Cirka fem veckor hinner jag jobba, innan det är dags för två veckor ledigt. Det blir ju så när man börjar sin anställning i juni.

Jag har precis ätit en god frukost och läst GP. Ute är det regnrusk. Känns som en typisk innedag idag. Jag har dock varit inomhus större delen av veckan och bara kurerat mig, så jag börjar klättra lite på väggarna här.. Ska bli skönt att börja jobba imorgon faktiskt!!

Vad gör ni denna söndag tro?? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0