Både en hektisk och lugn helg

I fredags kväll var jag hemma hos kompis från mitt gamla jobb ihop med ytterligare två kompisar (från samma jobb...) :) Vi åt väldigt god mat: Kyckling i basilikasås med ris och sallad samt fräsch fruktsallad och glass till dessert. Gott vin drack vi till detta och det var en väldigt perfekt och trevlig oh rolig fredagskväll! :) Underbaraste Micael hämtade mig vid 01.30 vilket kändes väldigt tryggt, då jag inte riktigt kände för att ta spårvagnen hem vid den tiden... Men som sagt, en helt underbar fredagskväll blev det!!!

Igår spenderade vi förmiddagen i Botaniska trädgården, då Micaels mamma skulle uppträda där med kören som hon sjunger i. Det var mycket folk och kören sjöng vackert :) Det var väldigt vackert i Botaniska måste jag säga, det var väldigt längesen jag var där!
Efter Botaniska vandrade vi ner till Järntorget och Myrorna. Vi ska på en inflyttningsfest på fredags där temat är 70-tal så vi kände för att titta på Myrorna om det fanns något som passade. Jag hittade en topp som jag tror kommer bli bra. I veckan hittade jag dessutom en tröja till Micael också (på en second-hand affär här i området), samt billiga rea-accessoarer från HM. Perfekt! Vi kommer alltså klä ut oss lite halvdant, inget extremt eller hundraprocentigt så att säga. Men det blir nog roligt :)

Efter trippen till Myrorna åkte vi hem till syster med familj och grillade. Kyckling, grönsaksgrillspett samt ljummen potatissallad (gjord på färskpotais...MUMS!!!!). Till dessert: vattenmelon, jordgubbar samt morotskaka. MUMS MUMS!!! En underbar lördagskväll med andra ord! Söta underbara W är ju för gullig och rar och busig och rolig och tokig och helt helt fantastisk! :) Moster är stolt!!! :)

Idag är det söndag och vi sov rätt länge - skönt :) Jag har precis fixat och donat lite i köket. Jag provade att göra Cake Pops faktiskt, tänkte ha dem på onsdag då det vankas lite examensfika här hemma :) De blev faktiskt otroligt goda, men inte världens vackraste kanske... :P Och det blev endast 15 stycken. Jag provsmakade en. Så nu är det kvar 14 stycken. Och på onsdag blir vi 16 stycken. Haha. Jag och Micael får stå över med andra ord :) Eller så får jag försöka mig på att göra en annan variant av Cake Pops också :) Så blir det fler :) Och kanske blir de finare...?:)

Idag ska vi mest ta det lugnt. Handla lite på coop. Läsa i min bok. Laga mat. Springa en runda. Och inte så mycket mer.

Imorgon är det dags för Blodomloppet!!! Lite pirrigt är det allt... Men det ska bli kul!

Vad ska ni göra för något idag?? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0