Nytt år

Gott nytt år på er!

Anledningen till att jag varit lite dålig på att blogga det senaste är för att vi har varit i Irland! :) Vi åkte förra veckan i torsdagskväll och kom hem igår kväll. Vi har haft det helt underbart! :) Vi var i Dublin hela tiden, trots att vi från början hade tänkt åka till Wicklow också. Men vi kände att vi ville insupa så mycket av den Dublinska atmosfären som möjligt, så vi skippade resan till Wicklow. Det får bli nästa gång helt enkelt :)
Dublin är en väldigt mysig stad på alla sätt och vis. Lagom stor, trevligt folk, mysiga gator, fina broar, massa pubar och väldigt lättorienterad :) Det enda riktmärket man behövde ha var floden. Visste man åt vilket håll den var, då visste man på ett ungefär var man befann sig. Käckt, eller hur? :)
Nyårsfirandet var kanske inte direkt storslaget, men ändå trevligt och lyckat. Vi åt god mat på en restaurang, gick på en vacker gospelskonsert i en pampig kyrka, satte oss på en pub, gick ut för att titta på fyrverkeriet som visade sig vara på andra sidan än där vi befann oss så vi såg väldigt lite av det...(plus att det bara höll på i cirka två minuter...), skålade med våra champagneglas innehållande champagne från en medhavd liten champagneflaska, gick till en annan pub och satt där till halv tre någongång och därefter gick vi hem till hotellet. Lugnt, men trevligt och mysigt!

Ett sammanfattande ord för staden Dublin och hela den här resan får bli: MYSIGT! :)

Jag återkommer med bilder och mer om resan när jag lagt in bilderna i datorn. Idag och resten av veckan måste jag tyvärr ägna åt mina två hemtentor samt en gestaltning. TVå veckor kvar exakt innan min sista termin på lärarprogrammet startar!

God fortsättning på er. Hoppas 2012 blir ett underbart år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0