En ny vecka har startat

Måndag måndag måndag. Veckans första dag. Nu gäller det!

Idag tänkte jag se föreläsningen här hemma (streamad via internet, hur smart av universitetet som helst!), men disk, plock, lite städ och lite ovilja gjorde att jag inte såg den alls. Men som tur är ligger den kvar på plattformen så jag kan se den imorgon eller på onsdag eller när helst jag vill! Så himla käckt! Föreläsningen handlade om bedömning vet jag.

Hade ni en bra helg? Min var jättebra! I lördags hade vi bokat tid till bilbesiktning, lite i sista minuten... Men vi åkte därifrån med en godkänd bil :) Kändes väldigt skönt!
Efter det vankades det kalas för kära pappa :) Det bjöds på superunderbartgod mat: Soppa till förrätt, fiskgratäng till varmrätt och dessertbuffé som avslutning! Snacka om delikat! :) (Som vanligt när man är hemma hos mina föräldrar... alltid smarrigt god mat!).
Det var den lördagen det.

På söndagen jobbade jag. Upp tidigt alltså. Det var mycket gäster på hotellet, någon sportgrej i stan samt MC-mässa lockar hit mycket folk! Men dagen gick bra och smidigt och det var kul att jobba.
Efter det körde jag och mormor till Jysk. Hon köpte en fin tvättkorg som jag hoppas passar bra i hennes fräscha badrum!
Söndagseftermiddagen/kvällen spenderades hemma. Vi åt god mat och bara tog det lugnt och myste.

Och nu är det alltså måndag. Vad står på schemat idag då? Jo, jag ska försöka plugga lite. Läsa en bok och skriva en text till samma bok hade jag tänkt. Texten ska in på torsdag, men hade kanske varit skönt att slippa sitta på onsdagkväll och skriva...
Ikväll blir det även träning! Och jag ska inviga min nya träningsväska samt mina nya träningsbyxor! Hoppas träningen går bra och att det är roligt :)
Annars har jag inget speciellt planerat för dagen. Kanske ska ta och dammsuga också. Nu när snön har kommit och med det massa grus från sandningen, så blir det stenar i hela lägenheten känns det som. Och jag avskyr det! Så jag ska nog ta ett ryck med dammsugaren. Hejdå stenar!

Hoppas ni får en mysig måndag!! :)


Här är en del av den pampiga katedralen i Dublin, där vi var på gospelkonsert. Väldigt vacker faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0