Påsken är förbi

Jaha. Nu är det redan söndag och med det även påskdagen. Påsken är med andra ord snart över. Vi åkte till landet igår och sov över där till idag och vi har haft det supermysigt! Vi har lekt med söta underbara W som bara blir större och större och mer och mer underbar för var dag som går. Det är så otroligt spännande och häftigt att få vara med och följa hennes utveckling! :)
Vi har ätit god mat och trots att jag följer Dukan-dieten så har även jag njutit av smarrig mat! Igår åt jag nötfärsbiffar med tacosmak, sallad och en dressing. Och en Skyr till dessert :) Idag åt jag underbart god kyckling (där var det nog lite fuskande från min sida då den var gjord med ost och krämig sås i ugnen, men jag petade bort det mesta...) och keso. Visst har allt godis läskat mig extremt mycket. Och även alla olika desserter... MEN - vågen visar minus, så det är värt att stå över en smarrig dessert!
Det var förresten otroligt mycket snö på landet! Helt galet! Här i Göteborg är det ju mer vårigt än vintrigt (om man tänker bort kylan...).

I torsdags firade Micael och jag vår fyraårsdag genom att äta på restaurang samt gå på bio och se En gång i Phuket. Vi åt på Danilo där det alltid serveras otroligt god mat, så jag stod i valet och kvalet mellan att ta en torr sallad med kyckling, eller en smarrig hamburgare med pommes frites. Och gissa vad? Jag fuskade faktiskt och tog hamburgaren! Och herregud vad jag är nöjd över det beslutet! :) Den var otroligt god och säkert var den ännu godare efter ett uppehåll på en vecka från allt vad kolhydrater och annat heter! Så jag är nöjd över mitt beslut och det är faktiskt även vågen som visade på mindre än vanligt dagen efter :) Härligt!
Filmen var också otroligt bra! Vi skrattade oss igenom hela filmen och den var väldigt härlig och go på alla sätt och vis! :) Se den om ni får chansen!

Nu ska jag plugga. Håller på med en transkribering av en intervju som Jeanette och jag gjorde i veckan. Segt... Tar sådan otrolig tid att transkribera! Men men. Det måste ju göras...

Ha nu en trevlig påskdag alla min läsare! Ta hand om varandra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0