God söndag

Helgen är redan över och söndagsångesten har infunnit sig. Iallafall hos mig. Det går alldeles för fort när man har det som bäst. Varför kan tiden aldrig springa iväg under föreläsningarna på samma sätt som den gör under helgen eller under resan? Mysterium det där tycker jag.

Men helgen har iallafall varit mysig. Igår var vi på Frölunda Torg och shoppade lite. Vi köpte ett nytt lakan till vår nya säng som kommer på tisdag :) Vi behöver ju större lakan nu eftersom den nya sängen är större och vi hittade ett ljusgrått på Hemtex som fick följa med hem :) Bra! Micael hittade även en fin skjorta på Esprit i lite denimstuk - snygg! Och jag då? Jodå, jag hittade en fin kakburk till alla mina kakor :) Den är från Lagerhaus och är väldigt söt :) Köpte även nymalet kaffe till mormor som hon fick i födelsedagspresent idag då vi var på kalas hos henne.
En lyckad shoppingtur på Frölunda Torg med andra ord :)

Efter shoppingen igår spenderade jag större delen av lördagen i köket faktiskt. Och jag trivs där så himla bra! Jag gjorde en paj (Fetaost- och spenatpaj), en kanelkaka, drömmar och morotsfrallor. Pajen åts idag på mormors kalas och den var god tycker jag minsann :) Kommer lägga upp receptet här då jag får ork och tid :) Men för att vara min absolut första spenat- och fetaostpaj så är jag väldigt nöjd :) Kanelkakan fick mormor, så den får hon njuta av :) Drömmarna blev helt okej, men inte alls som förra gången. Förstår inte vad jag gjorde för fel... Morotsfrallorna med solrosfrön, linfrön och annat gott blev supergoda :) Små och gulliga :) Känns så himla kul med hembakat bröd tycker jag allt :) Underbart! Bröd är något jag vill göra mer av, då jag är helt ny på den fronten. Spännande :)

Efter kalaset idag tog vi en kvällspromenad - skönt. Nu sitter jag i soffan och har njutit av en god kopp té och ska ta tag i läsningen inför morgondagens seminarium. Där försvann min helg... Avskyr att plugga!

Imorgon är det skola och träning som gäller. Ser fram emot träningen mer än skolan om man säger så :) Nu önskar jag er en mysig söndag! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0