En boll har satts i rullning

Jajamen. Här händer grejer minsann. Idag träffade jag två mäklare som båda gick igenom sina sätt att arbeta vid en försäljning. Jag och pappa fastnade för en av dem och vi har nu bestämt oss för att samarbeta med honom. Det känns bra. Men självklart nervöst också. Det är ingen bra marknad just nu och jag kommer att gå minus, oavsett om jag vill det eller ej. Inte så mycket att göra åt saken tyvärr. Framöver kommer det att bli mycket förarbete inför försäljningen, som till exempel redan nästa är det dags för fotografering av lägenheten. Då ska jag dit och piffa till den med blommor och färsk frukt och ljusa gardiner och ljus och sånt. Blir lite mer jobb då jag inte bor där själv. Mer att flänga fram och tillbaks, bära grejer fram och tillbaks. Inte kunna städa där själv när jag vill och sånt där. Lite merjobb så att säga. Men det är ju så det blir när man hyr ut lägenheten till någon annan.

Det går fort fram, för redan dagen efter fotograferingen är bilderna redo att sättas i bruk och göras till en annonsering. Därefter annonseras den och ungefär en vecka efter det är det visning och allt annat runtomkring det. Fort fort fort. Fort ska det gå. Tydligen.
Kändes väldigt konstigt att kliva in i min lilla etta efter att inte ha varit där på över ett och ett halvt år. Helskumt kändes det. Men samtidigt ganska så trevligt. Och det kändes som att jag inte alls hade flyttat därifrån nästan. Som att jag fortfarande bodde där på något sätt. Och nu ska den säljas alltså. Snyft snyft snyft. Lite sorgligt tycker jag att det är. Ens första lägenhet är alltid något speciellt. Och kommer alltid att vara. Såklart.

Ikväll skrev jag klart min analystext kring en enkätundersökning. Den ska in först på måndag och jag är redan klar - vad har hänt egentligen???????? Borde inte jag bli klar med den först på söndagkväll? Har jag förändrats tro? Nej, tyvärr inte. Anledningen till varför jag redan är klar är för att Micael ska kunna skriva ut det på jobbet imorgon :) Bläcket till vår skrivare här hemma är fortfarande slut (och har varit det en låååång tid) och därför är det så käckt att han kan skriva ut det på sitt jobb. :) På något sätt är det ju väldigt bra, för det får mig att bli klar i god tid. Härligt! :)

Imorgon blir en fullspäckad dag. Jag ska:

  • Tvätta 8-10
  • Till skolan och äta lunch 11.30 och samtidigt bestämma temaval inför vårt projektarbete
  • Träffa en kär vän och fika
  • Hämta ut biljetter på Operan
  • Eventuellt träna boxning på kvällen (vi gick aldrig förra fredagen och nu är Micael förkyld, så vi får se hur det blir imorgon)
  • Äta någon god mat

Kommer nog bli en bra fredag tror jag :) Vad ska ni hitta på? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0