Rent hem

Dagen började med en mysig sovmorgon för att därefter vakna till liv i soffan, med frukost och film :) Mycket mysigt! Sedan bakade jag två omgångar muffins :) En sats bananmuffins och en sats chokladmuffins. Dessa ska bli mina första cupcakes (frostingen ska på på tisdagkväll) och premiärsmakningen kommer personalen på förskolan där jag har min praktik att få stå för :) Spännande :) På onsdag är det nämligen min sista dag där för denna period, jag kommer dock vara där igen rätt snart, i april/maj någongång.

När muffinsen var klara tog Micael och jag itu med städningen vilket VERKLIGEN behövdes. Och gud så skönt det känns att det just nu är RENT :) UNDERBART! Vi har även gjort om lite i vår bokhylla och beställt nya gardiner och kuddfodral som är mer våriga. Jag har blivit så trött på gardinerna vi har här, de har ju följt med mig från min etta (vilket allt annat också har gjort i och för sig) och jag är så sugen på lite nytt! Lite fräscht :) I ljusare färger. Bilder kommer senare, när allt är upphängt och klart och fint :)
I ett rent hem åt vi sedan middag: ris, avokado och den underbara (och enkla) kycklinggrytan :) Till det citronvatten. GOTT!

Jag börjar äntligen känna mig mycket friskare, vilket är väldigt skönt. Krasslig sedan i onsdagskväll, en vanlig förkylning men än dock jobbigt. Men nu har halsen slutat göra ont och huvudet känns som vanligt igen - skönt! Inte konstigt att man blir sjuk när man umgås med förkylda, febriga, snoriga, hostiga, nysiga men ack så rara barn dagarna i ända :) Inte konstigt...

Imorgon ska vi på 70-års kalas. Vet inte vad jag ska ta på mig, men jag hittar säkert något passande sekunden innan. Haha. Hoppas jag iallafall... :) Annars är planerna för morgondagen få. Vi får väl se vad som händer :)

Nu har vi bestämt oss för var resan går i sommar, nämligen Japan! Japp :) Japanapp :) hihi. Trots att det är regnperiod där i juni, funderar vi på att åka dit då ändå. Det är billigast då och vi anser att det inte behöver vara så farligt med regn. Man kan ju aldrig på förhand beräkna när och hur mycket det kommer regna. Det måste ju iallafall vara roligare med regn i Japan än med regn i Göteborg. Nytt land, nya städer, nytt folk, nya sevärdheter, nytt språk, ny mat, regn... Ja, lite regn, vad gör det? Inte så mycket enligt oss. Så, Japan it is :) Problemet är bara att jag inte är hundra säker på när sista skoldagen är. Terminen håller på till 7/6 står det, men sista examinationen är den 1/6... Så.. slutar vi den 1:e eller 7:e? När ska man boka biljett liksom? Jaja. Vi funderar iallafall på att vara borta lite drygt två veckor. Lagom tycker vi. Iallafall ekonomiskt :P

Måste bara påpeka att det bara går skräp på teve! Finns ingenting att titta på en lördagkväll som denna. Inte enligt mig iallafall. Hoppas ni har det bra! Tjingtjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0