Ledig idag igen

Att vara student kan innebära mycket ledig tid. Ibland iallafall. För tillfället är jag helt ledig från skolan. Kursen avslutades i måndags och den nya börjar på fredag. Det betyder tre dagars ledigt. Som vanligt har jag alltid massa planer på hur jag ska spendera ledigheten, men i slutändan blir det aldrig så ändå... Varför är det så???

Idag ser iallafall schemat ut såhär:

  • Vi ska gå ut och handla mat (Ja, Micael är också ledig idag faktiskt. Han var tvungen att ta ut vissa lediga dagar innan mars månad når sitt slut).
  • Laga lunch (Tacoköttfärs med sallad. Recept ut GI-kokboken).
  • Äta lunch.
  • Träningsdags! (Jag har fortfarande träningsvärk efter träningen samt promenaden i måndags...Får se hur det går ikväll med andra ord).
  • Äta omelett (Jag har alltid haft svårt för omelett, men gör man den god med ytterligare någon/några ingredienser utöver äggen kan det faktiskt bli supergott).
  • Se en film eller plocka lite bland viktiga papper och dylikt här hemma...
  • Sova.







Jag längtar efter sommaren, därför bjuder jag er på två bilder från Kroatienresan i fjol. Det är bra att ha bilder man kan titta på när man längtar bort. Man har ju minnesbilder i huvudet också, men ibland är det bra att ha "riktiga" bilder också. Tycker jag iallafall :)

Jag måste bara få berätta om hur glad jag är att jag opererade bort mitt nageltrång hos Citykirurgen förra året. För tillfället har jag inte ont i mina tår alls. Det är ovanligt... Jag vet inte hur många år som jag har plågats av nageltrång och helt ärligt kan jag säga att det är en smärta jag inte önskar någon. Möjligtvis min värsta fiende kanske. Eller alla onda personer. Men inte till någon godhjärtad.
Det är så skönt att faktiskt inte behöva tänka så mycket på sina tår. Inte behöva ta hänsyn till sina tår när man köper skor osv. Det är skönt att kunna måla sina tånaglar och faktiskt kunna visa upp dem utan att skämmas. Dock måste jag säga att mina naglar har blivit sneda... varje stortånagel pekar åt varsitt håll :P Haha, ser lite tokigt ut faktiskt. Men det gör inte ont längre och det är det som är huvudsaken!!! Det tar nog lite tid innan naglarna blir som de en gång var (har ju trots allt hållt på med ingrepp i flera år nu...). Men än så länge är jag bara glad att jag gick till Citykirurgen och gjorde detta - en gång för alla!!!
Ville bara meddela detta, så att alla vet vart de ska vända sig om de lider av nageltrång! :)

Nu ska vi ut och handla. Ha en fin dag, vi hörs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0