Kvällen är här

Jag borde egentligen läsa ganska mycket kurslitteratur tills imorgon just i skrivande stund. MEN - jag kände för att skriva lite på min kära blogg innan jag tar itu med den tråkiga litteraturen...

Idag är det onsdag och jag hade en lugn och skön förmiddag innan skolan började. Ni vet redan vad jag hade för mig då, så det tänker jag inte upprepa :)
Föreläsningen i skolan var rätt så seg, jag nickade till några gånger på slutet... När klockan blev 16.00 var föreläsningen över och jag gick direkt till Göteborgs mysigaste tebutik: Indiska Thé och Kaffe magasinet. Där köpte jag lite te :) Eller, jag fick faktiskt två hekto gratis eftersom jag hade ett sådant där stämpelkort som var helt ifyllt. Därför köpte jag inte te idag, jag fick två hekto te idag :) Alltid kul!
Därefter mötte jag upp Micael och tillsammans gick vi till saluhallen där vi köpte vindruvor (till mig) och korv (till honom). Sedan åkte vi hem.

Vi åt rätt enkel och väldigt billig mat idag: stekt falukorv med riven och stekt vitkål till. Låter kanske inte så smarrigt, men jag kan lova er att det faktiskt var det! Riven och stekt vitkål har blivit lite av min favorit, det är sååå himla gott!

Nu ikväll har jag gjort allt förutom att plugga. Jag har:

  • kokat ägg till frukosten imorgon
  • tagit ut blåbär från frysen som jag ska ha i min naturella yoghurt till frukosten imorgon
  • gjort lunchlåda till morgondagen: fläskkarée (tror jag iallafall att det är) skuren i bitar och sedan lagda i en god brunsås och till det: RIVEN OCH STEKT VITKÅL :) Mums tycker jag att det ska bli :)
  • gjort chokladpraliner (en repris från helgen) som jag tänkte ta med till min basgrupp imorgon som vi ska mumsa på när vi sitter i skolan och pluggar hela dagen :)
  • sprayduschat krassen :)

Nu är det dags för kurslitteraturläsning! :( Ha en trevlig kväll mina läsare, vi hörs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0