Hopp

Jag känner en hoppfullhet inför våren och sommaren i skrivande stund. Det kommer bli en superbra vår och en superbra sommar. Det tror jag :) Resa bokad, jobb spikat, ingen skola och att få umgås med nära och kära - kan det bli bättre??? Tveksamt!

Jag har haft en läsdag idag och eftersom jag har noll disciplin blev det ytterst lite skolrelaterade saker som blev gjorda... Faktiskt ingenting... MEN - jag har gjort annat vettigt:

  • Sovit länge vilket jag inte hade tänkt från början
  • Gjort storkok (Köttfärssås. Den blev god)
  • Lagat mat åt Micael och mig (Samma som jag åt igår. Fläskkarée i sås och riven vitkål. Gott.)
  • Plockat lite här hemma
  • Mailat några viktiga mail
  • Tränat på Friskis nu ikväll

Träningen gick väldigt bra! :) Det var kul att träna på Friskis igen, det var väldigt längesedan jag var där... Svetten bara rann på mig! :) Härligt! Då tar man verkligen i och det gillar jag!
Jag tänkte gå hem efter träningen men då jag upptäckte att det regnade och var väldigt mörkt ute slutade det i att jag bara gick två hållplatser och sedan tog bussen. På bussen var det en jobbig kille som satte sig jämte mig och började tjata och han kändes lite otäck vilket inte var så roligt. På grund av honom gick jag inte av där jag hade tänkt gå av (han gick av där jag hade tänkt gå av) utan åkte några hållplatser extra. Störande!

Men nu är jag hemma igen och det är skönt. Ska ta mig något att äta snart, funderar på vad bara...
Om jag orkar imorgon bitti funderar jag på att ta en promenad innan skolan... Jag tänker alltid denna tanke, att jag ska upp tidigt och vara hurtig och ta en rask promenad eller springa lite lätt... Men blir det så? Nej. Aldrig. Sängen är för god helt enkelt. Varför är det så? Jobbigt...

Här är krassen, dag 4 :





Framsteg, eller hur? Här växer det så att det knakar minsann! :) Kul att följa krassens utveckling! :)

Nej, nu kurrar magen min. Hoppas ni har en bra kväll alla mina läsare. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0