Godmorgon

Efter skolan igår gjorde jag en god gärning tillsammans med en kompis - vi lämnade blod :) Eftersom jag oftast ligger på gränsfallet om jag får lämna eller inte pga för dåligt järnvärde (eller HB-värde) så blir jag alltid stucken i båda armarna för att först ta ett prov på hur järnet ser ut för dagen från en arm. Visar det på bra värde sticker de i andra armen och tar 4,5 dl blod från mig. Igår låg järnet på 131 - BRA! Det ska ligga på över 125 för en kvinna och jag brukar oftast bara ha 126. Så 131 var ju jättebra!! :) Min kompis hade däremot jättehögt - 149!!! Snacka om järnlady :) (Måste erkänna att jag blev något avundsjuk på hennes superbra HB-värde... ).
Efter blodgivningen gick vi runt på stan och i regnet. Satte oss till slut på Condeco och myste med varsin dryck. Trevlig dag :)

Idag var jag uppe innan 8 för att tvätta. Just nu snurrar andra maskinen därnere och strax är den väl klar. När tvätten är helt klar MÅSTE jag sätta mig med min hemtenta. MÅSTE! Måste ha börjat på den innan helgen! Trååkigt att ägna massa tid framöver på att skriva en tråkig text, men jag måste...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0