Telefonkö

Jag har spenderat största delen av dagen i telefonkö. Hos olika företag. Men nu har jag fått tag på de personer jag ville ha tag på och även fått svar på de frågor jag ville ha svar på :) Skönt! Men gud vad jag avskyr att sitta i telefonkö!

Vår spis gick sönder i onsdags så nu är vi på jakt efter en ny och vi har redan tittat ut den vi vill ha. Vi tänker beställa den på www.tretti.se och det känns bra. Skönt med en ny spis och framförallt ugn! Vi har ju tänkt köpa ny länge men den gamla har ju funkat så vi hade inte direkt någon brådska. Men nu måste vi ju skaffa en ny!
Med andra ord kan vi inte längre laga någon direkt mat här hemma så igår köpte vi hämtmat från restaurang Divan på Wieselgrensplatsen. GOTT! Idag får vi se vad vi äter. Det har öppnat en ny turkisk restaurang 1 minut från vår port så kanske att vi provar den... :) Vi får se :)

Efter att ha suttit i telefonkö hela förmiddagen gick jag ut och sprang/powerwalkade i 70 minuter och det var väldigt skönt! När jag kom hem körde jag lite styrkeövningar med hantlar och även massa situps och så. SKÖNT! Det är skönt att röra på sig och jag märker redan skillnad. Jag känner mig lite piggare och har mer ork och dessutom visar det redan resultat på vågen :) Det känns otroligt bra. Jag tänker i och för sig på vad jag äter numera och försöker ta mindre potatis/ris och mer grönsaker istället. Och lite mindre portioner. Det verkar ju funka vilket är superkul! :)

Idag är jag ledig och hör och häpna - JAG ÄR LEDIG ÄVEN IMORGON! Var evigheter sedan jag var ledig två hela dagar i rad! Underbart känns det iallafall! Jag ska snart in till stan och fika med en kompis - trevligt :) Därefter ska väl Micael och jag köpa någon slags mat och även beställa vår nya spis :)
Imorgon blir det en tripp till landet för att mysa med lilla söta underbara W, mamma och pappa :)

Vad gör ni idag mina läsare? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0