Kvällen är kort

Känns som att jag nyss kom hem från jobbet, trots att det var två timmar sedan. Jag slutade 20.00 idag och dagen gick bra - bättre än igår tycker jag. Lite nervöst att komma till ett helt nytt ställe som vikarie och få reda på att man ska vara ensam hela dagen plus att man ska laga middag till alla barn också. Nervöst! Men men, jag tycker att det har gått bra dessa dagar och jag vill gärna dit igen. Det är mysigt att jobba sent på förskolor tycker jag, det blir lätt lite "hemmakänsla" över det hela. Och den här förskolan är ett nattis som det heter vilket innebär att det har öppet dygnet runt, året runt. Intressant att se hur det fungerar där.

Nu är jag ledig imorgon, fredag, lördag och söndag och på måndag är det skola som gäller igen. Och jag är inte det minsta redo. Och jag har ingen motivation alls till att börja plugga. Jag gillar att jobba eftersom man är helt ledig när man kommer hem. Med skolan är det alltid något man bör plugga. Aldrig får hjärnan vila. Påfrestande.

Nu säger jag tack och adjö för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0