Jag har varit utomlands!

Utomlands i det här fallet betyder NORGE! :) För visst är det utomlands om man kommer utanför Sveriges gränser? :) Det tycker iallafall jag. Och japp. Jag var i Norge i helgen som var. Min kompis E bor där, i en jättemysig stad som heter Tönsberg och jag var där i helgen och besökte henne :)
I bakgrunden ser vi Tönsberg. Vackert va?


Min kompis E framför huset där hon bor (mitt i centrum!).


På lördagen gjorde vi pizza som blev himmelskt god :)


Det var vackert i Tönsberg!

En helg går fort. Väldigt fort. Speciellt om hela fredagen går åt till bussresande. Jag kom fram till Tönsberg vid midnatt på fredagen och innan vi somnade hann vi med att dricka en kopp underbart gott te och att prata en massa och skratta en massa. På lördagen sov vi länge vilket var skönt! Därefter gjorde vi staden, kikade på bryggan där det fanns massa restauranger, promenerade runt och runt och handlade ingredienser till pizzan vi skulle göra på kvällen och lite så. Förmiddagen gick fort så att säga! På kvällen gjorde vi god pizza :) MUMS! Och när det blev ännu senare gick vi till en klubb på bryggan och dansade hela natten lång! Underbart kul var det! En väldigt perfekt lördag skulle jag vilja säga att det var. På söndagen hann vi inte med så mycket mer än frukost och lite serietittande innan min buss gick till Oslo igen. Men det var en helt underbar helg på alla sätt och vis :)

Skolan börjar igen den 29:e augusti och fram tills dess har jag tänkt ha lite ledigt. Det känns skönt. Kurserna jag ska läsa nu till hösten och våren är tunga. Och jobbiga. Och svåra. Jag hoppas att jag fixar det. Men men. Än är det lov. Inte tänka på skolan nu!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så fina bilder!:) Ser helt underbart ut i vackra Norge! Kempegreit :D

2011-08-21 @ 20:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0